Inlägg från: Mirremama |Visa alla inlägg
  • Mirremama

Österbottniska tråden 9

Jag har å vari och kikat på lådan, tycker den är helt okej. Måste nog erkänna att det är mycket som är oanvänt hos oss från 2006:ans låda, men dendär tunna halaren har varit jättebra! Det som jag tycker var bättre i år var att det inte var så många hysteriska mönster och tryck på bodysarna och sparkbyxorna Men påslakanet från vår låda är mycket finare än årets

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

Måst skriv lite om loppis jag också, vi har mest köpt möbler, lite udda vaser och lampor, och lite porslin. Nåt enstaka plagg har det blivit, men de kan nog räknas på båda händernas fingrar. Sålt har jag däremot gjort, innan vi flyttade från Vasa sålde jag för närmare 200 e

Jag blir också rent chockad ibland då jag ser vad folk försöker sälja, använda läppsift, just underkläder, deodoranter och liknande!! Huga. Såna bord blir det nog att gå en lång lov kring.

• Mirremama

loprick: ja vad säger man?! Hemsk värld...

• Mirremama

Nicolinus, ett helt poäng skrapade jag ihop

• Mirremama

Härligt väder är det verkligen, vi är inne på matpaus och så somna Albin, så det var bara att tippa honom i sängen då och knäppa på datorn

Jag håller på och slutar med amningen, vet nån hur länge det tar innan det slutar produceras mjölk? I mitten av juni ska jag på en barngyminstruktörsskolning (vilket långt ord ) och skulle inte gärna ha sprängfyllda bröst då... Inte skönt att hoppa exempelvis...

• Mirremama

Beibikär, vad surt med utbildningen!! Såhär i teorin tror jag jag sku trotsa arbetsgivarn min och fara på inträdesprovet, men hur jag sku göra i praktiken är en helt annan sak...

Jag har nog trappa ner på amningen under ganska lång tid redan, vissa dagar ammar jag bara nattetid. Pumpar gör jag int heller, "handmjölkar" bara ut värsta trycket så jag int ska måsta gå med stenbröst Men rimligtvis så bord det ju ha gått om på en månad då

• Mirremama

Millami, hon är kanske lite "horny" Sku vila ut och jaga frassar möjligtvis

• Mirremama

Jag är nog uppe, men särskilt pigg kan jag inte påstå att jag är...

Verlena: du har mina fulla sympatier, jag vet precis hur det känns!!! Vid oss har det tack och lov börjat gå bättre, men det var tunga dagar de tre första månaderna då han inte sov ALLS på dagen, högst en kvarts powernap i famnen men att sätta ner honom då var bara att glömma, då vaknade han direkt. Hoppas du orkar och att det vänder snart för er!!

• Mirremama

Godmorgon... fredag igen då, städdag alltså... det sku behöva skuras riktigt ordentligt här, Albin har börjat åla med sån speed nu att dammråttorna flyger DEt sku vara dags nu att sy en dräkt av swiffer-trasor åt honom så sku man få det städat på köpet, bara att placera ut fjärrkontroller, mobiltelefoner och annat han inte får ha här och där i rummet så sku man nog få jobbet gjort

Svar på tråden Österbottniska tråden 9