Inlägg från: Mirremama |Visa alla inlägg
  • Mirremama

Österbottniska tråden 9

Nu hitta jag å hit!

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

Hej på er! Di tog inträde i affärerna i Jeppis idag å! Nå, jag har int shoppa nåt på länge, så nu fick jag ett par vita trekvartsbyxor och tre par strumpor Lillgrabben fick en Lundmyr body och byxor. De har börjat sälja dem på Kurragömma nu, och då kan man ju förstås inte låta bli...

Det går framåt med stormsteg här! Plötsligt igår märkte jag att grabben sitter utan stöd! Och en stund senare ställer han sig upp i krypställning! Mamma är stolt som bara vad! Imorgon har vi halvårskalas för honom, mormor och morfar, farmor och farfar och fadster (faster som är fadder ) kommer på besök.

• Mirremama

Grattis till LillaMys stora pojke!! 80 pers låter som ett lagom kalas

MajaT: stackars dig och din lilla, hoppas du får sova gott inatt!

Nu ska jag ta och krypa i säng, har just smort in mig med ny bodylotion som doftar sommar, enligt sambon, han var och snusa mig i nacken just

• Mirremama

Nu måst jag komma med en uppdatering som intresseklubben kan anteckna
    Min halvåring väger 9060 gram och är 70,5 cm lång Växer bra!!

Var det Karttu som undra om Lundmyr sovpåsarna, jag tyckt nog dom hade såna vid Kurragömma jo. Di är härliga! Förresten, ni som tycker om lite "lantlig" inredningsstil, ta och stick er in till Blossom som har öppnat, dom hade en hel del härligt småplock!

Ett par nya bilder på vår sittande lillpojk finns förresten i mitt galleri

• Mirremama

LillaMy: Ja att han är en klimp! En kompis´ flicka som är prick ett halvt år äldre väger åtta kilo... Kolla i fredags på domdär babykundvagnarna på CityMarket att de är tänkta för upp till 9 kilos barn, snart sitter han väl sönder nån av dem Hemlis

Här får jag tugga i mig en torr semla till middag, sambon sitter på nåt möte som verkar ta hela kvällen...

• Mirremama

Blossom är där var Galleri Ann var förut, vägg i vägg med Kurragömma.

• Mirremama

Godmorgon! Underbart väder, vi ska bege oss ut på promenad efter att grabben har ätit klockan 11. Jag tror nästan det blir till att inviga bollaglassäsongen idag

• Mirremama

Åhå, är jag yngst här på tråden 36,6 år borde jag vara! Men nog vila de laga iväg mig till Kos ändå... jag var där ren ett varv som 16-åring, tror int jag vill fara nå flera gånger

Idag har vi premiärkört Emmaljunga-scootern, äntligen! Och Albin har fått solbrillor Och mamma fick sin bollaglass... men nog täcks de ta betalt, 2:30 för en boll Förvånad

• Mirremama

Hayzel, Jåå, den är jätteskön att köra och grabben verkade trivas

• Mirremama

xxxx, dom verkar ha jätteproblem med leveransen av Emmaljungavagnar, en fabrik lär ha brunnit och de tar inte längre emot beställningar på 07:ans vagnar. Först i januari lär de ska ta emot nya beställningar, på 08:orna då!! Så jag sku råda alla som har tänkt köpa Emmaljunga inom kort att ta en färg som affären har i lager så man får den nångång! Tänk vad jobbigt, somliga beställde sina vagnar i januari, har bf nu i maj och vet inte när vagnen kommer Förvånad 

Svar på tråden Österbottniska tråden 9