• Anonym (Mamma)

19 år med blöja...

Hej!

Det är så att min dotter Alma har fortfarande blöja när hon ska göra nr. 1 och 2. Men hon är 19 år. Har tänkt ännu en gång försöka avvänja hon från att kissa i blöjan.

Vad ska jag göra? Känns som att jag har prövat allt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-04 18:46:48:
    "Hon har en lätt utvecklingsstörning och känner oftast inte ens av att hon behöver kissa och bajsa förren det är i trosorna eller i blöjan..."

• Svar på tråden 19 år med blöja...
  • J3NNY

Beckah82

Magdans?? Jag ser iaf vad bilden föreställer!!
    Ett troll.. Sen att komma med magdans?!? Lite långsökt faktiskt..

Sorry för OT!

Förstår TS om hon ber många dra åt H*E, speciellt när ni gör narr sådär!

• Anonym

Förstår att du vill att dottern ska kunna klara sig utan blöja, men om hon inte själv kan känna signalerna innan det är försent så kanske hon inte kan klara sig utan blöjan utan behöver den, eller vad har hennes läkare sagt?

• Anonym (Mamma)

Ok, förlåt mig alla som tog åt sig av mitt språk det där fula ordet Jag blev så ledsen av att ni gjorde/gör narr av min dotter.

• Anonym (Blomma)

Ja, vad säger läkarna?

• Anonym (ajaj...)

låt henne använda blöjor..det verkar som en trygghet för henne...trivs hon med de så är det bara att finna sig i det. har hon haft det i 19 år kan hon ha de resten av livet oxå..

• Kristin24

du skulle ha skrivit om utvecklingsstörningen lite tidigare...Men är väl inte mkt du kan göra kanske åt detta med blöja...

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym (Pers. ass.)

Anonym 20337022: endel klarar sig utan blöja med träning, fast det är svårt att veta då man inte vet vilken utvecklingsstörning det handlar om..

• Lolilla

TS
    Jag tycker det skulle vara intressant att få veta diagnosen på dottern och vad läkarna säger om det här problemet. FÖRST DÅ tror jag att vi alla i tråden kan ge dig bra råd.

Och så kanske du slipper "trollstämpeln" om du utvecklar dig lite?

• Anonym (Mamma)

Läkarna säger att det är bra om hon behåller blöjorna, Men att testa en gång per år att avsluta med dom kan hjälpa. Men det gör vi förstås i sommar när hon inte går i skolan.

Svar på tråden 19 år med blöja...