• Anonym (Mamma)

19 år med blöja...

Hej!

Det är så att min dotter Alma har fortfarande blöja när hon ska göra nr. 1 och 2. Men hon är 19 år. Har tänkt ännu en gång försöka avvänja hon från att kissa i blöjan.

Vad ska jag göra? Känns som att jag har prövat allt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-04 18:46:48:
    "Hon har en lätt utvecklingsstörning och känner oftast inte ens av att hon behöver kissa och bajsa förren det är i trosorna eller i blöjan..."

• Svar på tråden 19 år med blöja...
  • Fru Engman

Beckah82:

Hahahaha! Nu får vi akta oss för moddarna...

♥Hanna&Lillis♥
  • Anonym (ekonomi?)

testa den ekonomiska varianten,
    säg att visst får hon ha sina blöjjor kvar men nu är hon så stor att hon får bekosta dem själv (via studiebidrag etc) så kanske hon känner att det blir "tungt"
    låt helt enkelt bli att köpa hem dem hon får själv gå och köpa dem på apoteket så är det verkligen upp till henne, så länge ni tillhandahåller dem åt henne lär hon fortsätta hur som helst.

• Anonym

Men om hon har en utvecklingsstörning och inte själv kan känna när hon ska kissa och bajsa så behöver hon ju blöjan, många som har en utvecklingsstörning har ju det. Det är ju inget skämt , men TS du borde nog skriva ett tillägg i trådstarten där du skriver just "Hon har en lätt utvecklingsstörning och känner oftast inte ens av att hon behöver kissa och bajsa förren det är i trosorna eller i blöjan..." Förresten är det inte tillåtet att spekulera hurvida någon är ett troll här på FL och mamman har ju förklarat varför flickan har blöja. Lider hon inte själv av det kanske det bästa är att hon får ha blöja istället för att göra på sig.

• Anonym (ajaj...)

Gud 19 år..håller med anonym(ekonomi) Om inte annat så kommer hon nog att tycka det är pinsamt att gå o köpa dom själv.

• Anonym (Blomma)

Men vad har läkarna sagt? Dom måste ju veta om problemet!

• Anonym

Jag skulle låta flickan ha blöja om det är så att hon inte kan har en lätt utvecklingsstörning och inte själv kan känna när hon ska kissa och bajsa, lider hon inte av det själv så är det ju det bästa än att hon ska kissa och bajsa på sig. Har du pratat med hennes läkare vad säger de?

• Jasusu
    Information:

Det är inte tillåtet att spekulera i om någon är ett troll eller
    ljuger eller om trådar är skämt. Sådana inlägg kommer tas bort med en tillsägelse.

/Moderator
  • Anonym

Becka82, du kanske inte vet att en del som har en utvecklingsstörning inte själv kan känna när de ska kissa och bajsa, det är vanligt, så jag förstår inte varför TS skulle vara ett troll men du kanske inte ens läser inläggen innan du uttalar dig?

Svar på tråden 19 år med blöja...