• Anonym (Mamma)

19 år med blöja...

Hej!

Det är så att min dotter Alma har fortfarande blöja när hon ska göra nr. 1 och 2. Men hon är 19 år. Har tänkt ännu en gång försöka avvänja hon från att kissa i blöjan.

Vad ska jag göra? Känns som att jag har prövat allt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-04 18:46:48:
    "Hon har en lätt utvecklingsstörning och känner oftast inte ens av att hon behöver kissa och bajsa förren det är i trosorna eller i blöjan..."

• Svar på tråden 19 år med blöja...
  • Fru Engman
    Anonym skrev 2007-05-04 18:51:54 följande:
    Becka82, du kanske inte vet att en del som har en utvecklingsstörning inte själv kan känna när de ska kissa och bajsa, det är vanligt, så jag förstår inte varför TS skulle vara ett troll men du kanske inte ens läser inläggen innan du uttalar dig?
    Ja men varför skulle mamman vilja ha bort blöjan då om dottern behöver den???
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Lolilla

Jag tycker det skulle vara intressant att få veta diagnosen på dottern och vad läkarna säger om det här problemet. FÖRST DÅ tror jag att vi alla i tråden kan ge TS bra råd.

• Anonym

Jätte kul Beckah82 TS har en utvecklingsstörd dotter som inte kan gå på toaletten själv och du gör narr av henne, skit kul...

• Anonym

Har tyvär ingen erfarenhet av vuxna md blöja men önskar er lycka till med avvänjningen

• Anonym (Blomma)
    Hanna o Lillis skrev 2007-05-04 18:53:01 följande:
    Ja men varför skulle mamman vilja ha bort blöjan då om dottern behöver den???
    Precis...
  • Anonym

Kanske dum fråga men vad är man om man är ett troll? hittar man bara på då el?

• Fru Engman
    Anonym skrev 2007-05-04 18:54:00 följande:
    Jätte kul Beckah82 TS har en utvecklingsstörd dotter som inte kan gå på toaletten själv och du gör narr av henne, skit kul...
    Men har du läst hela tråden???
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym skrev 2007-05-04 18:54:43 följande:
    Kanske dum fråga men vad är man om man är ett troll? hittar man bara på då el?
    Typ så ja...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Pormoicheia

oavsett om detta är ett skämt eller inte så tycker jag att ni som sitter och skämtar om såna här problem är VIDRIGA!!!

Greetings from El zPorro
  • Anonym (Pers. ass.)

Jag jobbar med utvecklingsstörda barn och ungdomar och det är (vad jag själv märkt, inga vetenskapliga bevis) inte så ovanligt att dessa barn och unga som har lättare funktionshinder inte vill sluta med blöja, dels för att det verkar som om de tycker att det är mest bekvämt, de slipper lära sig ngt nytt, som tar TID för dessa ungdomar, sedan så är det något som de har kontroll över, de styr själva över blöjanvändandet och får på så sett "makten" över något i tillvaron..

Det du skulle kunna göra är att försöka ge henne ett "annat anvarsområde" om du förstår vad jag menar.. ge henne ansvar över att duka bordet eller hänga tvätten och gör det till hennes grej. Då kanske det blir lättare att sluta med blöjorna.. men det är inte säkert.. bara ett förslag...

sen, det är inte schysst att fortsätta spekulera i eller göra sig rolig över någon som har ett funktionshinder...

Svar på tråden 19 år med blöja...