sterila kvaddlar, är det inte det som gör så ont... eller blandar jag ihop det med något... Används det ens längre???
jag ville inte ha någon bedövning innan min förlossning, ville hålla mig till lustgasen. Inte just för att jag var rädd för smärtan eller biverkningarna, utan jag ville helt enkelt prova på å föda barn helt naturligt.
Jag hade en extremt snabb förlossning på 4 timmar från första värken så nu hanns inte nån bedövning alls med, så det blev ju på sätt å vis som jag planerat. men när jag låg där bad jag om att få bedövning, men det hanns inte med.
Nu till denna förlossning vill jag ha ryggbedövning om det hinns med. har hört så mycket positivt om det, det är ett stick som kan göra ont, men sen försvinner allt ont, å det låter bara så underbart... vet flera som inte ens känt av sticket..
biverkningar finns väl md allt. men inget långvarigt. lustgasen kan ge illamående, ryggmärgsbedövning kan man ha ssvårt å va uppe å gå direkt efter förlossningen (men vill man det ändå?). tror att de flesta biverkningar är under så kort period, inget man får dras med sen, utan just under förlossningen...