• rosalin

nån mer som är mest rädd för bedövningarna?

Har läst på om alla möjliga varianter av smärtillande varianter och när det kommer till de medecinska finns det ju hur mycket biverkningar som helst. Är ju jätteläskigt. Jag har bestämt mig för att hålla mig till bad, akupunktur, sterila kvaddlar och lustgas. Men tänk om man inte fixar smärtan. Vill verkligen inte ha ryggbedövning eller nått annat sånt.

• Svar på tråden nån mer som är mest rädd för bedövningarna?
  • rosalin

vill ju inte ha kvaddlarna om jag inte måste, men hellre det än annan bedövning. De är ju iallafall ofarliga, även om de gör helvetiskt ont. Har hört att de lägger dem lite djupare här nu för då gör det inte lika ont.

• rosalin

ShootingStar: tyvärr finns det långvariga "biverkningar" också på rygmärgsbedövningen. Hände på förlossningen här för ett tag sedan, men de som råkade ut för det ska stämma de ansvariga. (vet inte om man kan kalla det biverkningar när det går snett när de sätter in det)

• rosalin

Kristin24 : ja såhär i efterhand när jag redan har läst på är det nästan så att man ångrar sig. Hade varit bättre att inte veta, och bara lita på att personalen vet vad de gör.

Svar på tråden nån mer som är mest rädd för bedövningarna?