• Vraket

nån mer som är mest rädd för bedövningarna?

Kul att höra att det är någon mer som är rädd för bedövningarna. jag har alltid varit nålrädd och så jag kommer köra på lustgast och TENS. Sen får vi se om det håller när jag verkligen är där men så är planen.

Märkligt att du säger dig vilja ha sterila kvaddlar...

I alla böcker jag läst så står det att man skall lägga benen på ryggen och springa om någon ens nämner kvaddlar i rummet man är i. Och sjuksköterskestudenter får lägga såna på varandra för att öva nålstickning och det gör ont. Har en kompis som är sjuksköterskestudent och hon sa också att vi skulle springa om kvaddlarna kom fram...
    Men smaken är som baken... :)

• Vraket

Skönt att höra någon säga det!

Allt positivt om nålar och bedövningar behöver jag höra... Går på förberedande samtal för att fixa förlossningen... Är inte speciellt rädd för smärtan utan miljön, nålarna och allt det där...

• Vraket

Stenfalk: Om du vill så ta vidare kontakt med mig för här har du en som är precis som du och har BF i juli...

• Vraket

Stenfalk och Sisu:

Helt enkelt är det inte att föda hemma sådär första gången. Mycket beror också på var i landet man bor.

jag går igenom värsta krisen nu när jag skall föda och har massor med kontakt med psykolog och hela köret. Är livrädd för sjukhus och tror att all sjukvårdspersonal är ond i grund och botten.

Men det finns hjälp att få. tom för en som sa att jag aldrig aldrig skulle ha barn... :)

• Vraket

Sisu:

Jo, så kan det vara men det handlar också om ett eget ställngstagande. Jag vet ju inte alls hur min kropp fungerar vad gäller förlossning (vilket man ju oftast vet när det är andra gången). Och vad händer då inom mig om något går fel med barnet eller mig när vi valt att föda hemma?

Nej, är man orolig av sig som jag är så känns det ändå tryggare att vara på sjukhus men göra allt man kan för att göra den miljön så ultimat som möjligt.

• Vraket

stjärnstig: det där har både min psykolog och min bm frågat mig flera gånger. Om jag kommer att stanna hemma så länge att det blir för sent att åka in. Men det har jag lovat att inte göra... :)

• Vraket

Sen har jag sagt att min sambo kan ta beslut som jag inte kan ta pga rädsla. tex om de verkligen ser att jag inte orkar och har för ont och vill lägga någon bedövning med nål. Då får min sambo säga ja om han ser att jag säger nej pga nålrädsla. Sen får de pumpa mig med lustgas till jag säger ja.

har funkat förut med en tand de skulle dra...

• Vraket

Det räcker åtminstone inte där jag bor att sambon vet det. Förlossningen måste veta det också. Se till att det står i din journal. För Bm här var väldigt skeptisk då det tydligen händer ganska ofta att mamman ber om all smärtlindring hon kan få och pappan säger att nej då vi har bestämt att köra utan. Så de går alltid på vad kvinnan säger om inte det uttryckligen står annorlunda.

Svar på tråden nån mer som är mest rädd för bedövningarna?