V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Prommis.se Ja det är till apoteket som man lämnar in överbliven medicin. Jag tycker att det är så pinsamt så jag har samlat på mig en kartong och en papperskasse från ikea med mediciner under 6-7 års tid. Dom står i garaget för att jag skäms att lämna in dom men nu har sambon lovat att åka dit med det.
Och visst svider det att kasta bort dyra mediciner! Apropå det så tror jag att jag har endel fräscha att skänka om någon har vägarna förbi Sundsvall?.jag har ju föera förpackningar med rektalskum, tror det är mesasal?jag testa 2 ggr men det gick inet så allt ligger orört sen jag tog ut dom i november.
Jag har massor av asacol tabl, och suppar som jag inte vill fortsätta ta pga levern o larmet i ab fast dom är väl bättre att kasta om jag slutar ist för att nån annan ska ta skiten.
Ang. riskavfallspåsarna som Fru U nämner så har apoteket såna men jag har iaf fått lämna in mina stora påsar med medicin då det varit stora förpackningar och mängder. Det är inte mycket som ryms i deras påsar, 1-2 förp. Asacol.
Nallatalla.se Skönt att se att du mår bra!
Angående drycker så sa dietisetn åt mig för 20 år sedan att jag borde dricka 1-2 glas proviva/dag. På den tiden fanns det ju bara blåbär och nypon och jag fick kväljningar av dom så det gick inte men nu i påskas råkade jag se att det fanns många smaker, kanske det har gjort det i några år utan att jag märkt det.
Jag har iaf provat Jordgubb, den går an men ingen favorit. Sen testade jag Mango och den är sååå god! Dricker den varje dag och faktiskt tror jag att magen blir lite lugnare av den så ha rni inte smakat mango så rekommenderar jag den!
Sambon och en kompis tyckte det smaka barnmat, ja typ dessert o drycker för småbarn, semper o såna men det tycker jag är gott
Willow 82.se Då det gäller medicin så är det alltid bra att ha ett intyg från en läkare på sina mediciner, det har jag alltid då jag reser nu för tiden.
Jag har bara blivit stoppad på arlanda för mina mediciner men det gick bra.
Hur reglerna är idag med vätskor kan jag inte, länge sedan jag reste med pred clysma men jag kan tänka mig att du får ha allt utom ev 1 flaska i resväskan. Man får ju bara ha små mängder vätska i handbagaget och ev. i särskilda förpackningar också om jag inte minns fel. Men kolla upp för säkerhetsskull!
Hoppas du får en trevlig resa!
Ps. Det kan vara bra att kontakta tullen och flygbolaget.
Mallansprallan.se Så läckert med röd kyl/frys! Vi renoverade vårt kök för några år sen, ek och sen grå/svart golv och bänkar och jag har varit så sugen efter det att byta ut vår kaffebryggare o tekokare till dom där ?chili? apparaterna, så snygga prydnader samtidigt men våra prylar funkar klanderfritt än så =/
Oj vad konstigt mitt foto på vår indiandotter är!