Hej på er alla! Har inte hängt med och gör det inte nu heller, ögna bara lite snabbt. Tråkig start för er dalkulla26.se men nu ska det väl gå åt rätt håll! Krya på dig och krya på er alla andra också!
malvas mam.se Jag är har noll koll på er situation men jag förstår iaf att er 9-åriga dotter fått en diagnos, uc eller mb?!
Visst är det tråkigt men desto tidigare man får diagnos desto skänare ist för att ha problem i många år och inte veta vad det beror på.
Jag tror att er dotter är stark om hon haft en spökande hälsa i många år. Jag var stark som barn men visst grät jag nån gång i smyg, jag vile aldrig visa det för mamma och pappa, det kändes som att jag gjorde saken värre för dom så ett råd är att du ska tala om för henne att hon ska komma til er om hon är lesen osv.
Sedan hur man ska vara som förälder. Ja jag vet inte hur mina gjorde men jag vet att jag har en mama som lätt blir orolig osv men då jag var barn upplevde jag henne som rät cool, jag genomskådade inte henne så hon klara av att hålla fasad mot mig men förmodligen inte mot pappa mfl.
Jag är iaf glad att hon lyckades blåsa mig för annars hade jag nog fått det ännu jobbigare med hur jag skulle göra tillvaron lindrigare för dom.
Jag var iaf van mer eller mindre krämpor sen jag föddes så jag var rätt oberörd til det yttre utom dom ggr jag låg inne på sjukhus, på den tiden fick man inte ha föräldrarna där mer än kl 19-19.30 under besökstiden. Jag storgrät varje gång dom gick men jag visa dom aldrig en tår och då var jag 6-8 år.
Jag var inte orolig för min egen hälsa, tänkte inte så. Jag såg mig aldrig som sjuk eller annorlunda och så vitt jag minns var det jobbigaste då jag inet fick ha med en av mina föräldrar.
Jag fick diagnos 1988, 20 år gammal, och min mamma hade mått mycket bättre om vi hade fått veta vad det var för fel på mig redan som liten. Många svårigheter hade vi kansek sluppit om jag fått diagnos, rätt behandling osv. så även omd et kansek inet är någon tröst så är det bättre att ha en diagnos än problem utan diagnos.
Er dotter kommer fixa detta och likaså ni då ni vant er vid detta, då ni fått lite distans. Sedan blir jag färvånad om hon måste dricka 4l laxervätska inför en undersökning. Jag har fått 4l som vuxen men jag har alltid fejkat och hällt ut 1-1,5 liter. Så 2,5-3 lite har jag klarat mig galant på oavsett om jag vägde 45 kg eller 65 kg. Jag har alltid fått såå mycket beröm för att jag varit så ren och fin
Har du svåt att hantera detta så kräv av behandlade sjukhus att ni vill ha hjälp, hur ni ska tackla olika saker osv.
Kram och lycka till!
Kramar till er alla andra oxå