Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Fru U: Jag har tvekat lite då min mans bror har chrons.. Men vi vågar nog ta risken.. om vi kan få barn vs.. men om det vore min man som hade sjukdomen hade vi aldrig gjort det.. Men om det bara är du så är inte risken så stor..

Jag mådde jätte dåligt förra sommaren.. orkade ingenting.. Värmen slog ut mig! Det vart värre med IRA än stomin i det fallet.. jag blev trött och flåsig.. men det var i kombination med blodbrist....

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Lällas: Ja, det såg nog roligt ut, kan jag tro!

Jo vi har försökt i två år... Och jag har varit sjuk i 1.5 år.. så dethar varit lite knepigt att få ihop det alla gånger med alla medeciner, krämpor, ägglossningar och skit hehe.. Men det får ta sin tid... om 4 år får vi adoptera om inte annat...
    Jag vet inte hur stor risken är.. Men den finns.. Men tydligen inte alls stor om bara en av föräldrarna har sjukdomen.. ingen i min släkt har varken chrons eller UC.. så jag tror inte man behöver oroa sig....

Jag tog resorb bara när jag var magsjuk.. inte annars.. men jag hoppas att jag inte blir lika utslagen av solen detta år.. jag tror inte det.

Hoppas Omega 3 funkar för dig! Jag ska också prova på När jag får ändan ur vagnen...

• Billy och Jag

Nalla: Så var det för mig, efter stomioperationen tog detlång tid innan jag orkade gå och sitta ordentligt... IRA operationen var lindrigare.. För mig smärtsammare iofs, men det var för att ryggmärgsbedövningen åkte ut :P Men annars så varjag på benen fortare.. Men man skär ju inte upp lika långt, iaf inte på mig, så såret är mindre.

Näe, inga fler spindlar *peppar peppar*

• Billy och Jag

Hej hej!!

Vet vad ni menar, lällas och nalla.. Fast iofs hade jag inte valet att gå ut och göra något alls.. jag fick springa på toa allt ifrån 4 till 10 ggr per TIMME.. det blev MÅNGA toabesök på en dag.. ritkig jobbigt.. inte så konstigt då kanske att jag gick ner 20kg på några veckor bara.. För äta var ju dessutom uteslutet.. Så egentligen kanske jag inte ska gnälla på hur jag mår nu..det har varit värre!! Men jag vart ju lovad guld och gröna skogar.. så kanske därför jag inte är helt nöjd..

ikväll ska vi dricka lite grogg och ha det trevligt här hemma

Förresten, min tik är med största sannolikhet med valpar!! JIHOOO!! kul.. längtar tills de kommer.. Men nervöst, tänk om nått händer!?! aaah!

Hoppas alla får en fin valborg!

• Billy och Jag

Hej på er!

Håller tummarna för dig dalkulla!! Min syster fyller i dag också.. Och solen skiiiner här i Dalarna.. En perfekt dag att födas på

Min hund blirbara fetare och fetare.. 26 dagar kvar..

Min bästa vän flytta in hoss oss i morgon Så vi blir kombos! Hon ska hyra övervåningen.. Det känns jätte kul! Nu behöver jag inte heller vara så orolig för att bli sjuk,, det finns ju nån hemma som kan hjälpa

Nån som vet hur man få bort myror?? Hela köket är fullt.. bläää.

• Billy och Jag

för mig funkar det att äta antibiotika.. har ätit det två ggr det sista året.. Så du kan ju iaf prova och avsluta om de blir jobbigt...

• Billy och Jag

68an: jag har inget svar.. men det är ju förjävligt att du inte får svar av nån läkare eller så... Har du bara fått provsvar utan förklaring?? Hoppas det fixar sig!!!

• Billy och Jag

kikar in en snabbis!!

I dag har jag varit sååå trött.. Bara lääägntat efter min säng och har sovit som en gris.. sov till kl 11.. somnade sen om till kl 13.30.. och sov nu på kvällen mellan kl 19 och nyss... Har varit så här trött i flera dagar nu.. JOBBIGT.. precis som blodbrist.. Men jag har ju inte blött.. Kan blodbriseten bli värre fasten man inte blöder??

• Billy och Jag

Heeej på er!

idag har jag shoppat lite.. Men bara lite.. *shoppoholic*

Har inte varit så aktiv här.. Men har haft fullt upp...

kombo-livet går super.. Kul att alltid ha nån hemma att prata med och skratta ihop med..

Nu, sova!

Kraam

• Billy och Jag

Malvas mam: Jag hade inte ont i början.. bara blödde och fick gå på toa ganska ofta... sen vart det mycket värre.. jag tappade jätte mycket i vikt och hade hög feber.. Men den första tiden var det som du förklarar det..

Bra att ni börjat utreda..

Lycka till.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7