Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

68an: Tack för dina tips! Jag ska prova! Usch, det är ju så jobbigt att ha ont i bröstet.. Det känns ju som en farlig smärta! Så man får ju nästan panik och då gör det ännu ondare

Får se hur det känns i morgon.

Nästa vecka ska jag in på röntgen i Ludvika av alla ställen.. Röntga lungorna eftersom att jag har ny medecin.. Och sen på Fredag träffa en kurator.. Ska bli sååå skönt att få prata.. Känns som 10000000 kg skit som bara vill ut! Verbalt alltså
    Och den 18.de ska jag träffa en tarm doktor... Men jag tror inte det ska bli nån undersökning.. För det stog ju inget om att laxera innan på kallelsen.. Då är de väll inte dax för en rektoskopi??  Eller vad tror ni?

Så jag är fullbokad

God natt med er!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

grådis: Oj,vad du minns om mig Och mina krämpor.. Jo jag är väll en sån som gnäller mer än hjälper här.. Men jag försöker, ibland

Dalkulla: jadu, ingen aning.. det känns lite onödigt långt att åka ner dit och jag hittar inte ens.. Men det fixar sig!

Fru U: jo jag har haft ledvärk i snart ett år.. I samband med Uc, tror jag.. Men andrig haft det innan

Lill Trulsa: hehe.. Ja barn är härliga! Tur jag är fet å inte visar magen på stranden.. Haha.. Så tänkte jag lite när jag fick stomi.. Jag är ju redan ful å fet så vad gör väll en påse på magen?? Ja, lite skämtsamt då Men det ligger nått i det. För MIG. Hade jag vart snygg å vältränad hade det ju kännts som att nått förstörts Hehe.

Nej, hörrni, nu ska jag sova och hoppas jag får vakna i morgon och ha mindre ont, förresten; havregryn och filmjölk gör inte lika ont att äta.. Men mat!!! Det gör ONT.

• Billy och Jag

Fru U: Gör det ont för honom att äta och dricka också? Kan man få hjälp med detta??

Nääääääääääää.. jag orkar inte söka hjälp.. Är det dödligt så hoppas jag det går fort.. för förtroende har jag INTE för sjukvården.

• Billy och Jag

Fru U: om det inte känns bättre när jag vaknar så får jag väll ringa VC.. Men jag undrar hur de ska ta reda på hur och vad som sker i mitt bröst utan att öppna mig eller nått annat hemskt!

• Billy och Jag

Fru U: Oroa sig, det är mitt mellannamn Jag har nog en svår fobi för sjukhus. Haha.. Inte så kul med mina sjukdomar kanske.. Men vi får se!

God natt

• Billy och Jag

Hej hej!

kom hem i natt, men det var sånt oväder så jag kunde inte logga in.

Jag fick en massa medeciner mot magkatarr... Så det är nog det de är, Link hjälper inte nått särskilt, men Lanzo hjälper bra.

Detta är FÖRSTA gången jag varit in till sjukan utan att ha blivit inlagd.

Jag hade lite feber också och hör och häpna, mitt HB hade stigit från 91 till 97 Undrar varför.

Men jag har troligen fått magkatarr av alla medeciner jag äter, så han tyckte att jag skulle sluta äta kortisonet iaf. och kanske ta den nya medecinen i sprutform.

Nu vet ni att jag lever iaf.. Hihi.

Kram på er!

• Billy och Jag

68an: Tack för tipsen!

• Billy och Jag

ni som haft magkatarr.. hur långt tid tar det innan det blir bättre? Jag har fortfarande jätte ont.. Jag började äta medecin i dag. Men det kanske tar tid innan det börjar verka??

• Billy och Jag

Fru U: okej, tack! Ja, här går man ju och oroar sig för att det är nått annar allvarligare.. och stress är väll inte det bästa för magkatarr.. :P Men då kanske jag kan lugna ner mig lite då!

• Billy och Jag

Lällas: Ja, nu hoppas jag att jag blir frisk snart.. Även om det ännu känns lite som att nån slår mig med ett baseball-trä i bröstet ibland :P
    Jag har också ont i hälarna ibland, det är jätte jobbigt att gå i trappor då också.
    Men nu har min leder blivit MYCKET bättre.. Vet inte om det är medecinen eller värmen som gör det. Min snabbsänka var 79, vad är normalt?? hade för mycket vita, tror jag, blodplättar också.. Så helt bra är de väll inte i kroppen min.

Har ni också regn??

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7