V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Ha en fin dag allihop, nu ska jag fixa till mig lite så att jag inte ser ut som ett lik när jag ska åka till Stora Staden Göteborg för att vaccinera mig!
Ha en fin dag allihop, nu ska jag fixa till mig lite så att jag inte ser ut som ett lik när jag ska åka till Stora Staden Göteborg för att vaccinera mig!
Slänger in en snabb fråga:
Hur liten dos kortison kan man äta utan att få runt fejs? Kommer inte ihåg hur det var för jag var tonåring sist jag åt kortisonet. Kommer ju äta det resten av livet då jag är transplanterad, men efterhand i låga doser.
Förstår absolut Rebecca att hon vill trappa ner mer, det är ett helvete att känna sig som en boll. Har ångest inför detta fast jag är 29! (ja jag är lite utseendefixerad jag med...vill ju se ut som JAG)
Hej Rebecca!
Känner inte igen det du beskriver men vill önska dig välkommen hit!
Blev sjuk när jag var eller skulle fylla 14 så jag känner igen mig i hur det är att vara i tonåren och vara sjuk-och det är rätt värdelöst!
Hoppas iaf att du snart blir stabil i din sjukdom och att du kan få lite stöd här inne! Du har iaf en mamma som älskar dig och som bryr sig väldigt mkt och det är väldigt viktigt när man är sjuk. Jag har också turen att ha en sådan kanonmamma!
Ha en fin helg!
Rebecca: Jag har mått dåligt av alla mediciner jag fått mot uc, reagerat antingen med att spy eller få mer diarre. Så jag är nu helt obehandlad för uc:n men håller mig HELT stabil! Sist gång jag hade ett litet skov var i höstas då jag fick prova asacol och då fick jag ett skov att just medicinen! Fast jag käkar ändå en massa andra mediciner för andra saker.
Känner du dig ofta illamående? Vilka mediciner äter du?
Hej!
Idag har svåger, pappa och mannen byggt vidare på vårt stora trädäck vi ska ha vid vår ytterdörr. Blir så fint! Mamma och jag var på blomsterlandet och handlade hängamplar till mina växter + lite nya växter till rabatten som blev lite större nu när vi tog bort en gammal trapp som gick upp genom rabatten.
Känner mig gulare igen men har klarat att vara vaken hela dagen! jag och tvååringen har inte sovit ngt alls men vilat lite. Rätt trött nu men vi ska iaf titta på film, Djävulen bär Prada. Känns lagom lättsamt för oss, vi orkar inte kolla på sorgliga filmer så förutsägbara tjejfilmskomedier är det enda som fungerar för att vi inte ska sitta och böla!
Lällas: Vad glad jag är att du hade det kul på festen! Blir lite avundsjuk. Skulle gärna dricka en falska vin eller två och kedjeröka camel light! Fast jag får vara glad om jag kommer kunna sippa på ett glas vin i framtiden. Då ska jag banne mig bara dricka Moselvin av bästa kvalite och käka jordgubbar till!
Vad glad jag blir Dalkulla att du är lite bättre i magen! Det är ingen dålig kortisondos du äter!
Molle: 18 år, bra jobbat! Vi har bara fyra år bakom oss fast vi har varit tillsammans en gång innan dess och vänner i många år. Vi har gått i samma lågstadie- och mellanstadieklass, det kunde man inte tro då att jag skulle gifta mig med den bråkige killen i klassen!
Goldfich: Välkommen hit!
Lone star: Kul med fest-jag hade gillat att vara med på en riktig rockabillyröjfest! Fast givetvis då med alla attribut och hela locken! Brukar du klä dig i den stilen, är det 50-talsstil eller?
Japp, ha det gött alla goa!
Hej grådis!
Jo men nu när grådis beskriver illamåendet så är det ju klockrent precis så jag kännt det! Tror inte att det är medicinrelaterat utan kramprelaterat då jag är obehandlad i min uc.
Blir väldigt vattnigt i munnen och sedan måste man gå på dass.
Grådis: Ja det är prednisilon, käkat det förut och jag fick goa biverkningar. Blä! kram tillbaks!
Lägger till tappar hår och får asmkt bristningar på höfterna till din lista grådis.
Idag skulle jag handla lite nya kläder som passar min leverfigur=storlek 34 upptill och mage som ser gravid ut!
Lätt? Nej!
Allt satt perfekt upptill men över magen var det för taight! Detta trots att jag bara kollade på sådant som satt löst över magen. Tillslut så var jag inne på mammaklädsavdelningen-med tårar i ögonen! Vill inte se ut så här! Vill vara smal och som vanligt!
Det är inte JAG som ser ut så här, det är "jagärsåjävlasjukochskatransplanteraspersonen" som ser ut så!
Det slutade med att jag sket i att prova mer kläder och insåg att om folk vill veta om jag är gravid så får de väl fråga. Ser ju verkligen gravid ut då jag är smal med en fint rundad, hård gravidmage.
Lilla klagovisan för idag.
Rebecca: Ja man vill ju inte köpa kläder som bara blir liggandes om några månader! Roligare saker kan man lägga pengarna på! Handlade ett jättesött diadem till dottern när jag inte hittade ngt till mig. Hon blev så söt i det!