gmt: usch det låter jättejobbigt. Stackare. Hoppas att han får sluta med kortisonet snart. Kramis till er hela familjen
Dalkulla, jag håller tummarna
Lindis, kan man inte googla på fettreducerad kost? Jag har haft ett häfte som jag fick av en dietist för 20 år sen...hmmm det är nog borta nu Men flytande...du kan ju göra och äta soppor, milkshakes, buljonger, the´, kräm kanske?
Jag har startat mina dagar det sista med följande, som jag tycker är jättegott: Havredryck (Oatley el Icas el dyl), banan, hallon&blåbär mixas, toppas med passionsfrukt. Idag blev det havredryck, banan, kiwi och med passionsfrukttopping. Har blandat i psylliumfrön (loppfrön) också.
Grönsakssoppa, jättebra, nyttigt, välgörande och kan ju inte vara fett heller: Morötter, palsternacka, sellerirot, lök, fänkål,broccoli osv ta vilka rotfrukter o grönsaker du vill efter tycke smak o säsong! Skala o tärna, skiva, strimla, täck med vatten, koka sakta, smaka av med salt/peppar och ev en skvätt citron. Det levde jag på när jag hade stopp och kramper i tarmen i höstas.
Finns en jättebra bok som Fanny Bergström skrivit ???? är inte säker på det namnet men den heter "SOPPOR, BRÖD och RÖROR" där finns massa bra o goda recept på ja just det; soppor osv
Lycka till nu och hoppas du snart blir bättre. Prova milkshakers, det är smarrigt och gott , man kan även mixa t ex tre kiwis, en bit gurka och vatten, hur fettsnålt är inte det? En bra energikick. Kram på dig
MammaBrander, vad bra, synd man har så långt dit Undrar om de kör sånt på andra sjukhus, man ska kanske hålla ögonen öppna efter notiser i sin lokala blaska? Hur är det annars med dig?
Nalla, ha en bra dag. Kram
Nä, nu ska jag ut o plantera om alla triljoner (känns det som ) tomat- och tagetesplantor. Kram kram och krya på oss