Lone Star State:
Hoppas du mår bättre nu. Jag kan knappt känna matlukt jag heller, förstå precis hur det känns.. hoppas du blir bättre snart.
Tessi:Såg verkligen bilden i huvet av dig och hunden.. hoppas du är okej nu... Och det där med Hells Angels är ju helt sjukt... Hoppas du fortfarande kan känna dig trygg på jobbet..
Hemma med mage: Fy vad trist! Hoppas det går över snart. Jag hade mitt skov i över 1 år och det var dessvärre ingen medicin som funkade på mig så jag fick opera bort tjocktarmen och har tillfällig stomi nu men gu vad jag hoppas den medicin som ni har/får fungerar. Kramar till er.
Molle: Åh, vad stark du är, tycker du är fantastisk.
Prommis:
Bra att du ändå får kortison, så bli du frisk snart. Jag gick ner ganska mycket ganska fort, så du slutar med kortisonet så kommer du säkert gå ner fort du slutar.. och jag håller med om att det är jäkla dyrt att vara sjuk, har lagt ner hur mycket pengar wom helst på mediciner, sjukhusbesök, sjukhus vistelse, nya kläder som passar med stomin etc..
LillTrulsa: Tack för tipset, det ska jag verkligen kolla upp. Kontaktade du Ilco eller Rmt för hjälp med ansökan? Någon ersättning för fula ärr?
Dalkulla: Önskar dig och din familj god hälsa.. ATänker på dig ska du veta.
Häxan: Jag tycker så synd om barn (och vuxna) som drabbas av UC och jag hoppas det är ett litet skov och kortvarigt. Jag har fått järntilskott intravenöst och fick inga biverkningar av det men magen klarade inte av järntilskott i tablettform.. Kanske funkar det bättre för er? Hoppas det...
Här hos mig är allt bra. Jag och sambon har hittat tillbaka till vårt sexliv efter operationen. Tills nyligen har det varit dött för jag har inte känt mig bekväm att vara naken inför honom och med min stomi. Nu är vi som nykära.. jippi..
Igår var vi ut och njöt av en god middag och delade en flaska vin till det. Kändes som förr i tiden, innan jag blev sjuk, och jag njöt i fulla drag av att känna att jag återvänt till livet.
Har kommit på att man kan ha strumpbyxor under som håller in magen och då syns stomin typ inte alls.
Ikväll har vi ätit ost och kex och kollat på film... härligt! Jag är så kär i min underbara sambo Jonas.. ville bara säga det.. he he he..
Tänker på alla er och ni är så viktiga för mig.. Kramisar till alla er.. /Anna