• Anonym (tröttsamt)

slappna av så blir du gravid

usch vad jag avskyr att höra detta...

nån som har någon sida att hänvisa till som visar att detta är fel? gärna där det finns lite forskning kring det som motbevisar att det hjälper att slappna av, för de som uppmanar till att slappna av har ju faktiskt inget konkret bevis....

någon?

• Svar på tråden slappna av så blir du gravid
  • Anonym (Tips)

Bra sagt jenny S!
    Dock tror jag ÄNDÅ lite på det där med att hjärnan kan spärra om man tänker på det för mycket. Det gäller ju naturligtvis inte de som har några "sjukdomar" och har det gått långt tid så är det ju faktiskt inte så konstigt att man börjar undra och tänka!
    Sen ska man ju inte tänka på det för mycket heller för sitt eget måendes skull!

Men jenny S: du som själv har haft svårt kan ju förklara varför en som försökt i många många år själv kläcker ur sig en sån kommentar??

• Jenny S
    Anonym (Tips) skrev 2007-03-19 18:42:38 följande:
    Men jenny S: du som själv har haft svårt kan ju förklara varför en som försökt i många många år själv kläcker ur sig en sån kommentar??
    Jag förstår inte riktigt vad du syftar på???
    Why try to fit in when you were born to stand out?
  • Anonym (mimi)
    Anonym (slappna av) skrev 2007-03-19 18:27:08 följande:
    Min mamma sa till mig idag att slappna av för om jag stressar upp mig så kommer jag inte att blri gravid... jag litar på min mamma (jobbat som uska på barn/förslossning och gyn i 25 år) Jag har stor tro till det hon säger.. sedan så är allt nog inte rätt men...
    Utan att klanka ned på din mamma allt för mycket, så tycker jag att hon (trots 25 år som uska) inte verkar ha de rätta kunskaperna om fertilitetsfrågor och barnlöshet. INGEN av de läkare som jag mött under mina 5 ofrivilligt barnlösa år har sagt till mig att slappna av. Inte ens varit i närheten av att det skulle kunna vara lösningen.  

Håller med Jenny S i allt hon säger! Bra skrivet!
  • Jenny S
    Anonym (slappna av) skrev 2007-03-19 18:40:47 följande:
    Jenny S: Hon har 25 års erfarehet av att förlösa mammor! Hon har fått alla möjliga hisotier om hur det har varit.. Hon har 4 egna barn... Hon har jobbat 2 nätter i veckan i iaf 20 år.. (lite mammaledighet) ca 3 förlossningar/natt... det är  om jag räknat rätt 6000 förlossningar med olika berättelser bakom...
    Jag misstror inte på något sätt, men hennes historier har ju inte direkt någon vetenskaplig förankring utan är baserat på mammors upplevelser.
    Inget fel i det, men när det finns oberoende forskning som visar på tvärtemot så är jag ändå lite av en skeptiker.

Sen tror jag att mkt av detta beror på att vi själva hade svårt att bli gravida och man satte sig in i fakta på ett helt annat sätt än vad jag hade gjort om jag hade blivit gravid inom normaltiden.
    Självfallet är inte mina åsikter och hänvisningar den absoluta sanningen, men slappna av kommentarer gör att jag ser rött!
    Alla brinner vi ju för olika saker.....
  • Wilowa

Jag tror inte heller att man kan bli gravid av att bara slappna av! Fast däremot så måste man ju fortsätta att leva, även om det inte blir några barn. Jag tror att avslappning är en bra metod för att orka vara ofrivillgt barnlös, men då menar jag att man får hjälp att slappna av med olika övningar, t ex yoga. Att säga till sig själv att man ska slappna av är ju helt omöjligt, för då blir man ju oftast ännu mer spänd!

å i åa ä e ö - förstår du inte, kolla min press!
  • Anonym (tröttsamt)

hmm jaa de där med å slappna av är nog mer för ens egna psykes skull som sagt... intressant att läsa era inlägg!!

håller med Jenny S!

• Anonym (Tips)

Jenny S: Det jag skrev var int pga något du sagt, men ville höra vad du tycker om en som själv kämpat i flera år, som själv blivit jättearg när någon säger "slappna av", själv säger detta när det själv har "gått" för henne!

försöker själv att bli gravid och pratade med min syster om detta (som kämpat i 5 år) då min kropp inte vill fungera mensen blir senare och senare och mindre och mindre, när jag berättade detta så sa hon : slappna av så blir det nog bra!
    Var av den orsaken jag pratade med en BM!

• Anonym (stressis)

Jag kan bara säga att jag INTE slappnade av när jag blev gravid sist. Äl test varje dag i 2 veckor. Jobbar 5 skift och hade jobbat 14 dagar i rad med 3 skift där man går av kl 7 och på kl 15 samma dag...phu...jag blev gravid.

Va dessutom hysterisk över att bli gravid. Det va det enda jag tänkte på...och det blev jag. Slutade iof i ma v 18 men det är en annan historia...

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Hysteriskt vill bli gravid, vi får väll se hur lång tid det tar?

• Anonym (tröttsamt)
    Anonym (stressis) skrev 2007-03-19 18:53:19 följande:
    Jag kan bara säga att jag INTE slappnade av när jag blev gravid sist. Äl test varje dag i 2 veckor. Jobbar 5 skift och hade jobbat 14 dagar i rad med 3 skift där man går av kl 7 och på kl 15 samma dag...phu...jag blev gravid. Va dessutom hysterisk över att bli gravid. Det va det enda jag tänkte på...och det blev jag. Slutade iof i ma v 18 men det är en annan historia...Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Hysteriskt vill bli gravid, vi får väll se hur lång tid det tar?
    se där ja!

trist med din MA, men där ser man att det inte har samband!
  • Jenny S

Anonym (Tips)

Jag kan inte förstå det och kommer aldrig att göra det heller.
    En mkt märklig kommentar när man själv har varit i det läget.

Svar på tråden slappna av så blir du gravid