• Wilowa

slappna av så blir du gravid

Jag tror inte heller att man kan bli gravid av att bara slappna av! Fast däremot så måste man ju fortsätta att leva, även om det inte blir några barn. Jag tror att avslappning är en bra metod för att orka vara ofrivillgt barnlös, men då menar jag att man får hjälp att slappna av med olika övningar, t ex yoga. Att säga till sig själv att man ska slappna av är ju helt omöjligt, för då blir man ju oftast ännu mer spänd!

å i åa ä e ö - förstår du inte, kolla min press!
  • Wilowa
    Anonym (stressis) skrev 2007-03-19 19:11:04 följande:
    TS- Nej jag tror inte att det har ngt samband. Föresten vadå slappna av? Om någon vänlig själ där ute kan tala om för oss hysteriskt vill bli gravid kvinnor hur vi skall gå till väga för att sluta tänka på detta så vore jag glad. Det går nämligen inte. Man kan inte sluta tänka på nått som man så gärna vill ha, det går inte att ers med nått annat, man kan inte köpa det, försöker man sluta tänka på det så mår man dåligt för att man tvingar sig till nått som man inte vill. För man vill ju tänka på det eftersom det är det enda man vill ha!Detta blev snurrigt hoppas ni förstår.....
    Jag provade det inte själv när jag var ofrivlligt barnlös, men det finns ju många olika övningar och metoder som man kan ta till för att slappna av. Huvudsaken är ju att man sänker stressnivån och inte att man slutar tänka på att man vill bli gravid. Som jag nämde innan så kan man gå på yoga, men även avslappningsband, pilates, massage, flyttank, zonterapi osv. kan ju fungera! OBSERVERA att jag anser att det bara leder till ökat välmående och inte till att man lättare blir gravid!
  • Wilowa
    Jenny S skrev 2007-03-19 19:25:38 följande:
    Men hur vet man att det är avslappningen som gör det?Kan det inte vara så att man hade blivit gravid den månaden oavsett hur stressad eller avslappnad man var?Det vet ju ingen...alltså borde inte argumentet om slappna av hålla ju! Why try to fit in when you were born to stand out?
    Nej, jag tror inte att det hjälper och jag skulle aldigt säga till någon att slappna av för att bli gravid! Däremot kan jag säga till ofrivilligt barnlösa (som vet att jag varit där själv) att slappna av för deras egen skull!
  • Wilowa
    Anonym (tröttsamt) skrev 2007-03-19 19:34:35 följande:
    exakt!slappna av för välbefinnandet,  men för en graviditet lär det inte hjälpa!
    i längden kan det ju göra det, för att man orkar kämpa längre än om man är superstressad!
  • Wilowa

Jag tror att det handlar om att folk inte vet vad de ska säga och då blir det ju lätt några konstiga standard kommentarer. Sedan kan man inte föreställa sig HUR jävla jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös och kanske som mig få några missfall också (med två år mellan), innan man har varit där själv! Det bästa man kan göra är att vara uppriktig mot sin omgivning och tala om för folk när deras kommentarer sårar! Det krävs ganskla mycket mod, men det lönar sig i längden! I alla fall om man gör det på ett icke irriterat och ärligt sätt!

Svar på tråden slappna av så blir du gravid