Anonym (stressis) skrev 2007-03-19 19:11:04 följande:
TS- Nej jag tror inte att det har ngt samband. Föresten vadå slappna av? Om någon vänlig själ där ute kan tala om för oss hysteriskt vill bli gravid kvinnor hur vi skall gå till väga för att sluta tänka på detta så vore jag glad. Det går nämligen inte. Man kan inte sluta tänka på nått som man så gärna vill ha, det går inte att ers med nått annat, man kan inte köpa det, försöker man sluta tänka på det så mår man dåligt för att man tvingar sig till nått som man inte vill. För man vill ju tänka på det eftersom det är det enda man vill ha!Detta blev snurrigt hoppas ni förstår.....
Jag provade det inte själv när jag var ofrivlligt barnlös, men det finns ju många olika övningar och metoder som man kan ta till för att slappna av. Huvudsaken är ju att man sänker stressnivån och inte att man slutar tänka på att man vill bli gravid. Som jag nämde innan så kan man gå på yoga, men även avslappningsband, pilates, massage, flyttank, zonterapi osv. kan ju fungera!

OBSERVERA att jag anser att det bara leder till ökat välmående och inte till att man lättare blir gravid!