• Anonym (tröttsamt)

slappna av så blir du gravid

usch vad jag avskyr att höra detta...

nån som har någon sida att hänvisa till som visar att detta är fel? gärna där det finns lite forskning kring det som motbevisar att det hjälper att slappna av, för de som uppmanar till att slappna av har ju faktiskt inget konkret bevis....

någon?

• Svar på tråden slappna av så blir du gravid
  • Flindran

Angående att vissa blir gravida när dom precis adopterat, även det togs upp i den lilla Infertilitetsfoldern, ca 2% av alla par som adopterar blir gravida senare, inte så mycket alltså....

• Anonym (slappna av)

Min mamma sa till mig idag att slappna av för om jag stressar upp mig så kommer jag inte att blri gravid... jag litar på min mamma (jobbat som uska på barn/förslossning och gyn i 25 år) Jag har stor tro till det hon säger.. sedan så är allt nog inte rätt men...

• Anonym (tröttsamt)
    Anonym (Tips) skrev 2007-03-19 18:25:18 följande:
    Det handlar inte om EN tanke utan flera vid många tillfällen!Gillar inte heller när folk säger till mej att slappna av och spec. INTE när det kommer från folk som själva sparkat bakut om någon sagt det till dem!Men tyvärr så tror jag att det spelar in hur man mår under tiden man försöker!Ts: som du kanske förstod så försöker jag själv bli gravid, fick höra detta med att slappna av av min nygravida syster som försökt att få barn i 5 år!!!
    hmm jag är med dig i allt du säger... men det där med tankeverksamheten kring det måste det finnas nån mer påtaglig forskning kring....

hur gick det för syrran din? räckte det att sluta tänka på det för henne?
  • Anonym (tröttsamt)
    Flindran skrev 2007-03-19 18:26:57 följande:
    Angående att vissa blir gravida när dom precis adopterat, även det togs upp i den lilla Infertilitetsfoldern, ca 2% av alla par som adopterar blir gravida senare, inte så mycket alltså....
    2% nä det va inte mycket....

men det verkar som om alla de här 2% bekanta sitter här å hänger
  • Jenny S

Självklart kan enorm stress påverka fertiliteten, men då snackar vi ju knappast att man oroar sig för att inte bli gravid. Nä, betydligt mer än så krävs.

Men att säga till någon att slappna av är som att slå en dö torsk i skallen på dem. Precis lika (o)trevligt.
    Dessutom j*vligt pinsamt när man inte vet vad felet beror på.
    Att slappna av hjälper ju knappast en tilltäppt äggleddare att öppna sig, eller en endometrios att sluta existera, eller varför inte defekta spermier att helt plötsligt bli perfekta.

"De som adopterar slappnar av..."
    Mmm...men hur många som adopterar och slappnar av blir inte gravida då?
    Den delen talas det inte om. Personbligen så känner jag via FL, familj och bekanta 8 st som har adopterat som INTE har blivit naturligt gravida efter adoption och inte en endaste som har blivit gravida naturligt efter.
    Så det kan vara!

Nä, kommentaren om slppna av är mest pinsam och klantig.

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • Anonym (tröttsamt)
    Jenny S skrev 2007-03-19 18:31:28 följande:
    Självklart kan enorm stress påverka fertiliteten, men då snackar vi ju knappast att man oroar sig för att inte bli gravid. Nä, betydligt mer än så krävs.Men att säga till någon att slappna av är som att slå en dö torsk i skallen på dem. Precis lika (o)trevligt.Dessutom j*vligt pinsamt när man inte vet vad felet beror på. Att slappna av hjälper ju knappast en tilltäppt äggleddare att öppna sig, eller en endometrios att sluta existera, eller varför inte defekta spermier att helt plötsligt bli perfekta."De som adopterar slappnar av..."Mmm...men hur många som adopterar och slappnar av blir inte gravida då?Den delen talas det inte om. Personbligen så känner jag via FL, familj och bekanta 8 st som har adopterat som INTE har blivit naturligt gravida efter adoption och inte en endaste som har blivit gravida naturligt efter.Så det kan vara!Nä, kommentaren om slppna av är mest pinsam och klantig.
    Klockrent inlägg Jenny S
  • Jenny S

Se där! 2% blir naturligt gravida......

Undrar hur många av dem som hade blivit gravida oavsett om de hade adopterat eller inte?

Anonym (slappna av) skrev 2007-03-19 18:27:08 följande:
    Min mamma sa till mig idag att slappna av för om jag stressar upp mig så kommer jag inte att blri gravid... jag litar på min mamma (jobbat som uska på barn/förslossning och gyn i 25 år) Jag har stor tro till det hon säger.. sedan så är allt nog inte rätt men...
    Vilken form av stress talar hon om?
    Vad har hon som vetenskapligt stödjer ett sådant uttalande???
    Menar inget elakt på något sätt utan de rapporter jag har läst talar helt emot så om hon har nån ny så tar jag gärna emot referenserna.
    Vill gärna lära mig mer!
  • Anonym (Tips)

Lite forskning vet jag inte var man kan hitta, fast min bm sa faktiskt till mej att hjärnan kunde spärra om man tänkte för mycket! (jag har stora problem med min mens)

Min syster blev gravid genom IVF, så nä det fungerade inte, men hon sa det till mej ändå!

• Jenny S
    Anonym (Tips) skrev 2007-03-19 18:35:27 följande:
    Lite forskning vet jag inte var man kan hitta, fast min bm sa faktiskt till mej att hjärnan kunde spärra om man tänkte för mycket! (jag har stora problem med min mens)Min syster blev gravid genom IVF, så nä det fungerade inte, men hon sa det till mej ändå!
    Självklart kan kroppen få frispel till följd av hjärnans order.
    MEN som sagt, vi snackar nu extrem stress. Inte några "tänk om inte..." tankar.

Tyvärr ger jag inte mkt för en del BM:s åsikter och uttalanden eftersom de inte håller sig uppdaterade med den nya forskningen (som de faktiskt är skyldiga att göra).
    Däremot tror jag mkt på reproduktionscentrum i de olika städerna som själva forskar kring barnlöshet och publicerar en del varje år.
  • Anonym (slappna av)

Jenny S: Hon har 25 års erfarehet av att förlösa mammor! Hon har fått alla möjliga hisotier om hur det har varit.. Hon har 4 egna barn... Hon har jobbat 2 nätter i veckan i iaf 20 år.. (lite mammaledighet) ca 3 förlossningar/natt... det är  om jag räknat rätt 6000 förlossningar med olika berättelser bakom...

Svar på tråden slappna av så blir du gravid