• mollo

Berätta för mig...

Jag är så nervös inför min förlossning. jag ser ändå fram emot den men jag är så fruktansvärt rädd/nervös.

hur var din förlossning?
    någon som har bilder eller berättelser?

var det så hemskt och gjorde så ont som alla säger?

• Svar på tråden Berätta för mig...
  • Teskedsmamman
    mollo skrev 2007-03-18 22:04:44 följande:
    tigertofflan-jag är mest "rädd" för att jag inte vet vad som ska hända och hur det känns. jag hatar att förlora kontrollen.jag tvivlar hela tiden på om jag verkligen kommer att klara det här. jag har ingen smärttröskel över huvudtaget.känns det onda ungefär som kraftiga menssmärtor eller hur känns det igentligen?
    Berätta för BM när du kommer in att du är rädd att förlora kontrollen, jag tyckte det var skönt att ha någon att stötta mig mot (förutom maken) och att jag KUNDE släppa kontrollen så pass att jag ändå kände mig trygg.

Kraftiga menssmärtor gånger 100... det gör ont så in i helvete men det finns smärtlindring, som min BM säger... man behöver inte ha ont nu längre När jag inte stod ut med värkarna för att jag hade haft värkar i nästan 6 dygn så tog jag beslutet att ta eda, med den sov jag tom de sista 4 cm!!!

Förutom att det gör ont så vet man varför det gör ont och då blir man lugnare, oftast blir man förvånad av sin egen förmåga att klara av smärtan.
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.22) BF - 070723
  • tröttmor

det är i alla fall värre att gå till tanläkarn. i alla fall om man måste laga eller rotfylla.
    då har du dessutom ont långt efteråt och vad får du??? jo betala!!

när du föder barn kan det göra mer eller mindre ont. och det är INTE säkert att det tar lång tid eller gör ont så du 'dör', även om det är första barnet.
    och gör det världens ont så går det över
    och vad får du?? jo just det....

• tröttmor

jag har en kompis som sa att hon gärna skulle föda fler barn(har två) om hon bara slapp vara gravid
    och hennes grav och förlossning var helt 'normala'

• tröttmor

så jag ville bara få sagt att du inte ska lyssna så mycket på alla som gärna berättar hur hemskt det var. det kan lika gärna vara tvärtom

• Teskedsmamman
    tröttmor skrev 2007-03-18 23:42:38 följande:
    jag har en kompis som sa att hon gärna skulle föda fler barn(har två) om hon bara slapp vara gravid och hennes grav och förlossning var helt 'normala'
    Jag kan nog hålla med
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.22) BF - 070723
  • mollo

tack för era tips:)

det ska bli så skönt när det är över bara. då kommer jag säkert med sitta och skriva i andras trådar om att jag vill göra det en gång till:P

jo, det är ju det att alla säger "ja, men när du får barnet så glömmer du all smärta" jo, det kan hända. men jag ska ju ha smärtan först å då vill jag ju veta om den:P

Just nu känner jag att jag vill inte behöva ta smärtlindring. typ EDA. Vill hålla mig till lustgas. inte för att vara "superwoman" utan bara för att jag tycker det verkar vara så läskigt att vara bedövad å åter igen inte ha kontrollen riktigt.
    saker som att skita ner sig och sånt inför andra har jag inga problem med. det är nog mest smärtan och vad som kommer hända.

• enny signatur

min förlossning var underbar. inte för att den var kort och smärtfri uasn för att det var en så enorm upplevelse, det går inte att beskriva med ord

har en förlosningsberättelse i min blog

det som gjorde ont var allahemska värkar som aldrig tycktes gå över

• AHL

MIN FÖRLOSSNING VAR RIKTIGT HEMSK! du kan kolla i min blogg om du vill. jag var rädd för att föda oxå o gick på Aurorasamtal. d hjälpte visserligen då, men jag fick panik på förlossningen. hade en jättesnabb förlossning som slutade med katastrofsnitt. 1h o 19 min från 1a värken!
    visst är det värt det ändå.. men jag gör aldrig om det, så hemskt var det tycker jag. vi tänker bara ha det barn vi har nu. o det är vi helnöjda med.

• solrosblad

Mellan värkarna är man smärtfri och det är positivt, det är inte en ihållande smärta utan den smyger sig på ökar och ebbar ut under ca ngn minut...sen kommer nästa och samma sak där...

Svar på tråden Berätta för mig...