• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Nu ringde maken precis och sa att de vill han åker till NYC nästa vecka. Det är precis i ägglossningstider... Typiskt! Jag har ju redan ätit clomiden också och vill inte gå miste om en gångs försök eftersom vi bara har två till och sen blir det ett ofrivilligt uppehåll Skulle han behöva vara iväg i slutet på veckan så följer jag nog med, annars får vi hoppas stegringen sker på fredagen så vi kan insemineras på lördagen. Jag skulle inte ha något emot det i vanliga fall men just den här veckan vill jag inte vi ska gå miste om våra försök. Vill inte heller ha behövt äta clomiden i onödan eftersom jag får så mycket reaktioner på det

Vad mysigt att få hem mannen Bliglin, det är så härligt att mötas upp igen efter några dagar utan varandra. Hoppas ni får en jätte trevlig helg!

Kram på er!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Hejsan!

Maken lyckades få dem godkänna resa tis-tors så då följer jag inte med. Förhoppningsvis hinner han hem innan stegringen. Om inte annat så får vi se till att sexa tisd och tors och förhoppningsvis får jag stegring torsdag eller fredag så görs IUI dagen efter. Det är bara att hålla tummarna för att det inte sker precis när han är iväg Det blir alldeles för dyrt att hänga på för en sån kort resa, även om jag gärna hade hängt med till NYC igen

Vi har den kallaste "våren" på alla de år jag bott här (5:e året). det blåser, regnar och är allmänt eländigt. Längtar till solen är här på riktigt. Normalt brukar man redan ha solat och badat! Nåja, det kanske blir en finare "höst" istället. Vi har ju inte riktiga årstider men det skiljer mycket på sommaren och resten av året. Jag sitter också och myser med frukost och fl men det var maken som kom in med det till mig. jag sov gott medan han gjorde frukost åt mig och sedan bär han dator, kaffee och mat in till sovrummet så jag kan lördagsmysa Kan man få bättre start

Trevlig helg

• Resande

Hej!

Bliglin- skönt att nästan vara klar med kuren. Själv mådde jag jätte mycket bättre efter avslutad kur även om jag fortfarande kan känna mig enormt hungrig på kvällarna Det kan säkert bero på att jag tränat några ggr den här veckan också. Jag har inte så mycket biverkningar som jag hade förut och känner betydligt mindre än sist runt själva äl (den är några dagar borta men förra gången hade jag mega ont i brösten). Jag håller med dig om att det vore underbart att slippa berg-och dalbanan innan bim. På ett sätt vill man vara hoppfull men å andra sida är det så tröttsamt när kärringen kommer och man får börja om med alltihopa Det är jobbigt med hela processen men jag försöker att fokusera på de positiva bitarna Vi får peppa varandra fram till bim. Kram!

Här har det varit en lugn helg. Vi var inbjudna till två båtturer i helgen men ena blev inställd och den andra tackade vi nej till vilket var tur för det kommer rejäla regnskurar då och då. Annars har vi bara barnvaktat, tränat ihop, letat badkläder till mig och försökt få till lite romantik i vår relation. Har knappt sett varandra på länge så vi åt lite god middag, tog ett glas vin och bara njöt av varandras sällskap.

Hur går det för Jenny??

• Resande

Jag hinner bara in en snabbis för att säga hej. Måste köra maken till jobbet, grejor till insamling och sedan hämta maken igen och köra honom till flygplatsen.

Har äl testat sen igår men det visar inget än, vilket jag inte räknat med heller. Börjar få rejäla känningar i magen så det är nog på gång även om stegringen förmodligen inte kommer förrän i slutet av veckan.

B fick du sovit bättre i natt? Mina svettningar har avtagit tack och lov. Nu är jag varm för att det är varmt i sovrummet men inte såna där hemska svettningar. Spännande med vul imorgon, hoppas det finns ett par fina ägg som väntar! Det är mysigt när man lyckas få till romantik, vi har bara försökt 1,5 år drygt men det är ändå svårt att inte bli "manisk". Nu försöker vi få till det varannan dag och göra det lite mer roligt och lustfyllt

Hur går det för Jenny som har bim? Hoppas du inte fått kärringbesök utan ett plus istället.

Ha en bra dag tjejer så hörs vi senare (fast J sover väl än förståss). Kram!!

• Resande

Krost om du har hyfsat normal cykel (dvs inte superkort) så skulle jag räkna dag 1 från när du blöder på riktigt. Jag har också spottings i några dagar innan men märker en klar skillnad när det verkligen har börjat och räknar det som dag 1. Sedan spelar det ingen roll hur många dagar du blöder, du tar tabletterna från den cykeldag du blivit tillsagd. Jag skulle ta från dag 3-7 men vet många som tar dag 5-9. Det kvittar om du blöder när du tar tabletterna, de ska ju påverka hormonerna inför äl

Bliglin: du verkar ha super äggstockar Härligt! Bra att det fungerade så väl även med halv tablett. Nu håller vi tummarna för att det ska se jätte bra ut på fredag så att IUI kan göras på lördag. Nu måste väl ett av alla de äggen bli mogna och fina och mottagliga för spermie tycker man!?

Jag fick en svag stegring på äl-stickan så det är ju på gång. Funderar på om jag ska ringa och boka tid för fredag morgon, problemet är om jag inte får stark stegring i morgon... Fast då kanske jag kan avboka imorgon då? Vet inte vad de har för avboknings policy. Lurigt det där. Vill inte riskera att betala för något vi inte gör.

Nu är det jätte fint väder här, äntligen så jag ska sätta mig på balkongen en stund och sedan käka lunch på restaurang med min 85-åriga, halvdöva granne Hoppas ni har det bra tjejer. Kram!

• Resande

Det är nog inte meningen att vi ska få lyckas den här månaden. Ringde till labbet för att boka tid, då säger han jag får återkomma imorgon för han är inte säker på att de kan hjälpa oss! Vad f-n!! Jag kan inte insemineras om inte spermierna är tvättade Så irriterad!

• Resande

Duktig du är B som kommer ut och springer! Bra jobbat Själv hatar jag att springa och får verkligen tvinga mig själv att träna kondition lite då och då. Jag har däremot inget att lyfta vikter eller promenera, det är bara själva springandet som tar emot

Det blev verkligen en lång dag idag. Var iväg med grannen i 3 timmar Är helt slut!! Åkte till stranden en sväng sent på eftermiddagen och så satt jag där och läste bok för att återhämta mina krafter lite

Börjar märka av äl nu, men det känns ofattbart lite om man jämför med alla andra månader. Kanske kan det vara ett bra tecken eftersom det tidigare inte blivit plus trots mega ont?! Även om det inte bli insemination så ska jag och maken köra hårt den här omgången, kanske kan vi lyckas själva

Nu är det dags att äta lite kvällsmat. Ha det gott!

• Resande

Hej!
    Fick äl-stegring i morse Ringde till labbet som sa att de inte fått de grejor de behöver för spermatvätt så det blir ingen insemination för oss Gråter. Frågade runt om det finns någon annan som kan göra det men naturligtvis gör det inte det. Detta är priset man får betala när man bor på en pytte ö Det händer ofta att saker och ting tar slut och sedan får man inte ta i det på bra länge.

Jag ska hämta maken om ett par timmar så vi får väl försöka göra barn utan hjälp. Det har ju aldrig lyckats hittills men någon gång ska väl vara den första...

Var det imorgon du skulle på nästa koll Bliglin? Lycka till i så fall!

Jenny hur är det fatt?

• Resande

Hejsan Bliglin! Har varit inne och läst lite snabbt men inte hunnit skriva. Igår hade jag en stressig dag. Jobbade, på hemvägen fick jag punktering som tog mig en evighet att fixa men tack och lov kom en vänlig själ och hjälpte mig. Sedan var vi på konstutställning och middag vilket var trevligt.

I natt hände något otäckt. Jag skulle resa mig från soffan för att gå och borsta tänderna när jag hade sån smärta i magen att jag ramlade ihop igen. Det tog mig säkert 5 min innan jag lyckades med makens hjälp kravla mig till badrummet, dubbelvikt! Detta var mer plågsamt än när blindtarmen strulade så förmodligen hade jag en cysta som sprack eller århundradets värsta ägglossning Ont som tusan, kunde inte ligga på höger sida men när jag låg på vänter med uppdragna knän gick det lite bättre. Usch! Vet inte om jag ska våga äta clomid igen, fast det ska ju inte behövas förståss

Tråkigt B att du inte fick stegring på ÄL-stickan idag! Förhoppningsvis så håller sig äggen så att en insemination kan göras på måndag. Ni skulle väl hålla er ett par dagar innan men om ni har sex idag hinner inte spermierna återhämta sig till måndag? Bara så ni har en chans om ifall att ägget släpper för tidigt? Håller tummen för er!! Berätta vad läkaren sa. Kanske kan de se äl via blodprovet så att du ändå får insemineras? Jag avskyr att man måste anpassa sig efter de olika ställenas öppningstider eller annat tjafs, vi har ju äl under en väldigt begränsad tidsperiod och vill inte försämra chanserna bara för att de krånglar Gjorde de vul idag och hur såg det ut? var äggen något större än sist?

Jag har fått lite olika reaktioner av clomiden gällande flytningar. Jag har alltid fått halkiga precis vid äl men efteråt har det blivit jätte konstigt, mega klibbigt och äckligt. Tror jag har en obalans men vet inte hur jag ska få ordning på det. Jag har ätit omega 3 ett par gånger om dagen den här månaden för att försöka förbättra chanserna. Det kan ju inte skada i alla fall Har flera vänner som lyckats bli med barn just den månaden de ätit omega 3, en gjorde visserligen ivf men ändå

Trevlig helg!! Hoppas allt går bra med äl, insemination och annat. kram!

• Resande

Tack B! Vet inte om jag ens orkar tjafsa med min gyn, hon känns rätt ointresserad av att ha koll på en... Blir jag sämre så ringer jag dem eller åker in akut. Magen är smått svullen och gör lite ont, tar det bara lugnt idag och checkar så att jag inte blir sämre. Jag hoppas det bara var extremt ordentligt äl, fast jag har ju ont i vanliga fall och det känns aldrig så och inte så högt upp. När jag hade cysta som sprack så kändes det som blindtarmen. Jag kunde inte stå, sitta eller ligga på något sätt utan att det gjorde ont. Höll på att tuppa av från smärtan och när jag blev något bättre fick jag åka till akuten. De skickade mig med ambulans till ett större sjukhus där jag låg inne ett dygn för observation. Fick åka hem och sedan åkte jag in igen ett par dagar senare när jag fick ont igen. De gjorde titthålsoperation eftersom de misstänkte blindtarmen men såg att jag hade cysta som spruckit.

Om din gyn var säker på att äggen inte hinner lossna innan måndag så kanske det är bättre att ni sparar makens simmare tills dess så att de är bästa möjliga styrka på? De kanske inte hinner återhämta sig tillräckligt på en dag och det vore ju dumt att inte kunna insemineras pga för få pigga rackare? Håller tummen för att allt ska gå vägen och att det ska ta sig på måndag

När jag fick punktering så förstod jag inte ens vad som hänt. Man får inte köra snabbare än 35 km/h här så jag låg nog runt 50. Hade rutorna öppna och trodde jag kört på någon plastpåse eller burk för det lät så konstigt från bilen. Sedan blev det lite svårare att styra så jag stannade och såg att ett av däcken var helt platt! Hade jag kört på någon motorväg i 100 km/h så hade det nog märkts på ett annat sätt misstänker jag. Tack och lov så körde jag inte av vägen för då hade jag hamnat i en bergvägg eller i havet

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?