• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Jag är också lite orolig när vi kör med clomid och IUI. Chansen för graviditet är inte så stor och för flerbörd minimal men lite nervöst är det ändå eftersom de inte kollar mig alls. Det är därför jag ändå vågar hoppas pytte lite för tänk om jag hade massa ägg eller t.o.m cystor och nu skulle (väldigt liten chans) vara gravid och så är det de andra sakerna som gör att jag spottar. *Dream on*  

Detta var de första svarta sexlingarna som överlevt de visade igår. Vanligast är nog att man får missfall om det blir fler än tre eftersom det uppstår alltför många komplikationer.

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Jag hade också jätte ont runt äl Jenny så det kan vara hormonerna som gör att t.o.m ljumskarna krånglar

Ni är så gulliga som hoppas åt mig. Tyvärr så kommer det mer och mer och jag har jätte ont fast periodvis. Det nyper och rycker i äggstockarna och sedan gör det jätte ont i svanken och ryggen Brösten däremot känns inte alls längre och det var precis samma förra månaden precis innan kärringbesök. Nåja, jag får väl fortsätta tänka att det skulle kunna vara att kroppen inte riktigt fattat att den inte ska ha besök på lite över 9 mån nu

Får hoppas B:s ägg sätter sig på ett kanon ställe snart och att du också äggat färdigt så det fäster om några dagar J Om jag får kärringbesök borde ju ni ha ökad tur rent statistiskt

• Resande

Jaha, då var kärringen här . Det började igår redan men eftersom det kom så lite så tänkte jag nog se det som spottings. Hade smått ont hela dagen till och från. Inatt hade jag binda vilket räckte och jag sov genom hela natten vilket i princip aldrig händer när jag får mens. Vanligtvis har jag så ont att jag sitter uppe halva natten med te, värmepåse och värktabletter?! Dessutom brukar jag blöda så mycket att det går igenom allt så jag måste byta varje timma. Nu kommer det lite smått. Jag trodde man skulle få värre reaktioner av clomiden men för mig verkar det tvärtom?! Jätte konstigt.

Jag kommer att göra graviditetstest imorgon bitti om det inte börjar forsa mer för jag vill försäkra mig om att jag inte börjar med clomid igen på lördag om ifall att det finns en mikrochans för att det är en graviditet på gång Jag har inte alls ont i brösten eller något annat som tyder på graviditet så jag kommer ev testa för en bekräftelse bara.

Bliglin du ska vara glad att du inte har massa tecken. Själv hade så ont i brösten så jag knappt kunde ta på mig bh och nu kom mensen. Om du inte har tecken så är ju det jätte positivt för då kanske det tar sig

• Resande

Tack tjejer

Jag behöver ju inte undra om det verkligen var kärringen eller ej för igår eftermiddag satte det fart så det hette duga. Man skulle kunna tro att jag tagit era kärringbesök också . Jag har inte ont men detta är bland det äckligaste jag varit med om ... Testade minus i morse, vilket inte var oväntat. Maken ville jag skulle försäkra mig om att det inte var något innan jag börjar med clomiden imorgon igen. Jag fick ovanligt kort lutealfas, undrar om ägget släppte redan samma dag som jag fick stegringen? I så fall borde ju IUI:n varit alldeles för sent när det skedde efter lunch på torsdagen?!

Bliglin du har säkert inte lagt på dig utan har förmodligen extra vätska i kroppen med alla hormontillskott. Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Det är förresten bara att vänja sig för det kommer fortsätta de närmaste 9 månaderna för dig Vem bryr sig om bikini när man kan ha bebismage

Ha en bra dag! Nu ska jag surfa runt lite innan jag ska iväg och jobba. Kram!

• Resande

Förstår att det är svårt att få skrivet när solen lockar. Har du inte laptop du kan ta med ut och slå två flugor i en smäll

Det är verkligen inte kul med sån här störtflod men sånt är livet. Är lite nervös för att jobba i helt vita kläder eftersom det kommer att bli svårt att gå ifrån. Får väl knyta en tröja runt midjan och hoppas chefen inte klagar...

Jag har inte samlat på mig så himla mycket vätska men det brukar jag inte göra heller. Blir alltid svullen om magen men det brukar släppa efter några dagar. Om ditt inte släpper trots sund kost och promenader så kanske det beror på annat Hoppas det så du slipper ge dig in i fler clomidkurer. Jag har en känsla av att man reagerar starkare ju mer man käkar dem, men hoppas jag har fel!

Trevlig helg om vi inte hörs senare! Kram!

• Resande

Hej igen!

Jenny jag hade grymt ont i bröst och bröstvårtor fram till en vecka innan bim sen blev det smärtfritt  Men förhoppningsvis fortsätter du ha lite små ont och sen får du plus

Jag kör på min dubbla dos. Förhoppningsvis får jag inga hemska biverkningar som cystor och annan skit . Skulle jag bli sämre nu eller märka av massa hemska biverkningar så ska jag ringa in och be om en vul för att kolla äggen och ev andra problem men förhoppningsvis ska det inte behövas... Lite nervöst ändå och jag önskar så man hade hjälp av fertilitetsklinik istället för en vanlig gyn. Nu får vi fortsätta med min tråkiga gyn ett par mån till, under våra resor juni-aug blir det paus och sen får vi väl gå vidare om inget hänt.  Bligling jag är också orolig för att mina ägg ska vara för svårpenetrerade och att ICSI ska vara den enda lösningen och att det ska ta år innan de kommer på det

• Resande

Hej tjejer!

Jag hade också känningar några dagar innan bim men inte riktigt så tidigt som ni så det finns hopp om livet Min mens kom ju också lite tidigt men för er del hoppas jag på plus istället Det där med ont i ljumskarna och mitt i magen låter ju som ett bra tecken tycker jag för även när jag har mega hemsk äl så känner jag inte något just där

Mina bröst har också blivit svullna efter äl de senaste månaderna vilket var en ny trevlig upplevelse. Hoppas det håller i sig fast de får gärna fortsätta växa. Det är så jag förstått varje mån att kärringen varit på ingång, brösten har varit mindre svullna och inte alls ömma dagarna innan

Idag ska jag börja med clomid igen. Funderar så vilken tid jag ska ta det. Det måste nog bli på morgonen om jag ska kunna ta den samma tid varje dag, eller kanske borde ta den senare på kvällen istället? Ska nog köra med kvällen istället och se om jag slipper biverkningar på det sättet.

Hoppas allt är bra med dig Krost.

Kram till er!!

• Resande

Jenny- ja det är ju jag som börjat med clomiden, tog första tabletterna i andra kuren igår. jag har valt att ta det på kvällen den här gången men vet inte om det var så smart. precis som du så blir jag varm och det börjar bli varmare och högre luftfuktighet här nu... Undrar hur mycket man ska få sova egentligen Eftersom jag inte fick några värre biverkningar förra gånen och inte heller blev gravid så kör jag dubbeldos igen. Jag börjar misstänka det är fel på sekretet men då får man väl hoppas en insemination kan fungera för oss.

Bliglin- ge inte upp hoppet för att du fick minus. Vänta tre dagar till och testa sen eller allra helst fram till bim om du kan så finns det en mycket större chans för plus då istället. Jag förstår precis din nojja med att få flerbörd samtidigt som man är orolig för att det inte ska ha tagit sig alls Man kan ju bli knäpp för mindre. Jag är också livrädd för trillingar eftersom jag inte vill få mf när man äntligen lyckas bli med barn Om du har stamande på höger och vänster sida tycker jag låter väldigt hoppfullt, för egen del hade jag mest i ryggen och förstod därmed att det var kärring på ingång. Jag märkte inte av livmodern nästan något så hoppas att dina känningar är en växande livmoder

Kram!

• Resande

Hej tjejer!!
    Vad spännande nu Bliglin med bim i dagarna. Hoppas verkligen symptomen håller i sig och att du plussar på torsdag Visst är det svårt att inte leta tecken? Man veeeet att pms ger precis samma symptom som en ev graviditet så att man förmodligen inte kan vara säker förrän man plussar men ändå går det inte låta bli att undra Håller tummen för dig!

Jenny, vad jobbigt om inte ägget släppte. Du har inte funderat på att ta ett gravtest om några dagar för att kolla så att det inte är anledningen till din lilla blödning, massa flytningar och även plus på äl-test... Vore ju coolt om du fick plus där också Annars är det väl bara att passa på att sexa och förhoppningsvis kan det ta sig nu om ifall att det är äl som sker. Lycka till!!

Själv mår jag sådär. Har fruktansvärt ont i huvudet idag, det kan bero på att jag jobbat dubbla pass och sedan besökt barnen jag varit nanny åt och därefter blev det gym. Ingen vila, ingen ro idag med andra ord  Clomiden gör att min mage sväller upp det värker en hel del också, men vi får hoppas det ger med sig om några dagar. Känner inte för att ha massa jobbiga biverkningar fram till nästa bim  

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?