Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
Hejsan! Glömde visst uppdatera här inne också
Det gick bra! Vi hämtade upp laddningen vid 12 och sedan var det bara att vänta på min tur hos gyn vilket tog bra länge. Jag började bli orolig för hur länge de små simmarna skulle kunna klara sig... Inseminationen gick jätte fort, gyn sa att nu nyper det till och då gjorde det lite ont och sedan kände jag av vätskan när de sprutades in. Jag fick ligga i 5 min och vila innan det var dags att åka hem. Hon gjorde ingen koll av mig utan sa att risken för flerbörd är minimal. Enl. henne så finns det bara en 5% chans för tvillingar och fler än det är i princip obefintligt. Det jobbiga var att vi träffade på en bekant utanför som frågade om vi väntar, eftersom torsdagar är den dag då alla blivande mammor kommer dit. Jag fick förklara att vi var där just för att vi inte lyckats än...
De sprutade in ca 25 miljoner efter att det blivit tvättat. Jag tror det var typ 62% de kunde använda, resten var icke-dugliga. På kvällen hade jag jätte svullen mage och mådde lite illa, vet inte om det var av inseminationen eller något annat men jag låg i soffan hela kvällen för att det gjorde för ont att röra sig. Kan ha varit min ibs eller bara vanlig äl-smärta men det var lika bra att vila upp sig.
Hur är det med er andra? Biverkningar? Känningar?