• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hejsan! Glömde visst uppdatera här inne också

Det gick bra! Vi hämtade upp laddningen vid 12 och sedan var det bara att vänta på min tur hos gyn vilket tog bra länge. Jag började bli orolig för hur länge de små simmarna skulle kunna klara sig... Inseminationen gick jätte fort, gyn sa att nu nyper det till och då gjorde det lite ont och sedan kände jag av vätskan när de sprutades in. Jag fick ligga i 5 min och vila innan det var dags att åka hem. Hon gjorde ingen koll av mig utan sa att risken för flerbörd är minimal. Enl. henne så finns det bara en 5% chans för tvillingar och fler än det är i princip obefintligt. Det jobbiga var att vi träffade på en bekant utanför som frågade om vi väntar, eftersom torsdagar är den dag då alla blivande mammor kommer dit. Jag fick förklara att vi var där just för att vi inte lyckats än...

De sprutade in ca 25 miljoner efter att det blivit tvättat. Jag tror det var typ 62% de kunde använda, resten var icke-dugliga. På kvällen hade jag jätte svullen mage och mådde lite illa, vet inte om det var av inseminationen eller något annat men jag låg i soffan hela kvällen för att det gjorde för ont att röra sig. Kan ha varit min ibs eller bara vanlig äl-smärta men det var lika bra att vila upp sig.

Hur är det med er andra? Biverkningar? Känningar?

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

B jag gillar inte heller att ta mediciner. Äter inte ens huvudvärkstabletter förrän jag har så ont så att jag inte kan hålla ögonen öppna Jag var också rejält trött men trodde det var pga en infektion i kroppen men kanske var det clomiden då? Hoppas du fortsätter må ok! Förresten har jag ätit p-piller i 10 års tid så jag borde inte vara nervös för hormoner i alla fall Vad bra att din man käkar vitaminer för att förbättra chanserna. Både du och han bör även försöka få i er omega 3. Har vänner som lyckats när de ätit linfrö-olja men jag vet inte om man ska ta det kring äl och vid ev. graviditet så jag har inte vågat ta det den här gången. Maken äter det däremot jämt. Jag har absolut inget emot tvillingar men eftersom jag är en själv så skulle jag helst vilja ha en åt gången, eller börja med en och sen få tvillingar kanske om man nu fick bestämma sånt. Fast bara det blir så får det gärna komma två på en gång

För mig skiljer det 5 timmar till Sv (de ligger före).

• Resande

Hej jenny!
    Inseminationen gick bra. Hade lite små värk på kvällen och sedan under fredagen, men nu sticker det bara till ibland och så gör det lite ont i rygger också. Inget värre med andra ord Jag har däremot så fruktansvärt ont i brösten och bröstvårtornaSkrikandes. Det gör ont att ta på sig bh:n och duscha. Måste vara clomiden som gör det. Meningen var att vi skulle fortsätta att försöka själva efter inseminationen också men jag har haft lite ont där nere och har därför inte velat göra något. Förhoppningvis är det någon bra spermie som hittar fram till ett ägg som förhoppningsvis är av bra kvalite. Vi är lite oroliga för att det inte ska ta sig med detta heller Ledsen vet inte hur länge man ska orka ta hormoner, genomgår insemination och fortsätta kämpa... Min man börjar också bli riktigt less och vill att det ska ha tagit sig den här gången. Naturligtvis är det ändå av våra bekanta som precis blivit gravida... Jobbigt!! Jag vill också!

Ang. det här med äl så är det lite osäkert med pergo. Jag fick på dag 15 (dvs mens ons 14/3 och sen ÄL-stegring ons 28/3) men vet många som fått senare eftersom cykeln kan bli något längre. Det är bara att fortsätta älska, varannan el. var tredje dag för att försäkra sig om att man inte missar det Jag är lite osäker på när ägget verkligen släppte men det borde ju skett antingen under torsdagen el. fredagen som senast.

Bliglin om det bara skiljer 11 mån mellan dig och din syster så är ni ju pseudotvillingar (heter det väl?). Jag har en bror men vi har inte varit speciellt nära förrän vi kom till 20 års åldern. Jag har alltid umgåtts med äldre och han med yngre och så hade vi helt andra intressen. Vi har nog ändå alltid funnits där för varandra och stöttat varandra mot resten av världen

Hoppas ni har det bra! Kram!!

• Resande

Insem var i torsdags så det blir väl 4 dagar. Jag räknar med att alla jobbigheter beror på clomiden och inget annat

• Resande

Katarina ni måste göra en utredning för att få hjälp. När man försökt ett år (ngt kortare om man är över 35) så kan man vända sig till gyn för en utredning. Där gör de gynundersökning och ett antal prov för att se att allt är ok, kontraströntgen av äggledarna brukar också göras. Mannen bör förr eller senare lämna ett spermaprov så man kan se att det inte felar hos honom. Insem. kan man göra antingen stimulerad dvs med t.ex pergotime eller ostimulerad dvs inga mediciner utan bara insem. vid äl. Men hur det än blir så måste man göra en utredning för att kolla så att det inte är något fel. Om inget fel hittats eller man misstänker strul med hormonerna så kan man få div. mediciner med hormoner för att hjälpa till men detta är individuellt och något man behöver prata med gyn om. Så har ni försökt över ett år, ring till gyn och boka en tid. Eller har du krånglande cykel så kan du ju ringa tidigare. Lycka till!

• Resande

Bliglin hoppas det gått bra på vul idag och att allt ser jätte bra ut!! Kul att ha dig tillbaka Visst är det skönt med lite fl break ibland även om man tyvärr lätt får abstinens... Berätta gärna mer om VUL sen och vad man kunde se, jag har ju tyvärr aldrig varit med om det. Kommer du få äl-spruta också till IUI eller vad sa din läkare? Hoppas allt är bra!

Det var inte så farligt efter inseminationen, jag har ofta ont efter sex och speciellt kring äl så det var inte direkt oväntat Själva IUI var över på två röda så nästa gång kommer jag inte vara ett dugg orolig, jag gillar inte när man inte vet vad som ska hända och min gyn säger inte ett ord!! Hon hälsade inte ens på maken som hon faktiskt aldrig träffat förr... Min mage har varit lite svullen och öm men jag hoppas det bara är normalt. Jag är också livrädd för cystor eftersom jag haft det förr... Jag undrar just om hon kommer att kolla mig ens om jag blir gravid, tänk om jag måste vänta typ till v. 18 innan jag får reda på om graviditeten sitter på rätt ställe, hur många foster etc. Fast nu är jag ju lite långt fram i tankeprocessen eftersom vi aldrig ens varit gravida

Jenny, hur går det? Jag har läst att om man inte har egen äl så kan den komma senare i cykeln av clomid. Hopps du slipper vänta för länge och att den kommer

• Resande

Bliglin, hur har det gått? Är allt ok *orolig*.

• Resande

B vad skönt att du bara drabbats av data strulet, det har verkligen varit irriterande för oss fl-beroende att inte kunna komma in

Gulp, fyra äggblåsorFörvånad! Hoppas jag inte är lika lättstimulerad och att makens simmare inte hittar fram och lyckas befrukta så många ägg... Nu blev jag om möjligt ändå mer nervös eftersom jag körde dubbelkur och det inte är något som helst strul med makens simmare. Fast man får väl vara glad bara det tar sig förståss

Vad spännande att tre follikklar var mogna och att du nu fått pregnylGlad. Hoppas, hoppas allt går bra på torsdag och att en liten, perfekt spermie hittar till ett av dina guldägg och att delningen också fungerar som den ska hela vägen Nu är det verkligen spännande! Du får berätta hur allt gått och hur du känner dig. Nu håller jag tummen för dig!!Glad

Kram!

• Resande

Jenny tycker också det låter som om äl är på g. Jag började få mer ont i början av veckan och sedan kom stegringen på onsdagen så förhoppningsvis är du där när som helst.

Vad spännande imorgon bliglin! Hoppas verkligen det finns tillräckligt med bra simmare, men det räcker ju att en når fram. Man vill ju ändå att de sprutar in några miljoner så att chanserna ökar. Jag håller tummarna! Vilken tur att du införskaffade kjol om du är så uppblåst Jag har ofta problem med magen och har därför mina svullen-mage-byxor som är jätte stora i midjan Det ska bli kul att höra dina tankar om kroppen efter insem och se om du reagerade likadant.

Jag vågar inte känna efter, alla mina s.k symptom kan ju lika gärna vara clomiden. Vanligtvis hoppas jag ändå men nu tänker jag hela tiden att det bara är hormonerna. Igår hade jag lite mindre ont i tuttarna men idag är smärtan tillbaka rejält. Det gör t.o.m ont att ta på sig bh:n eller tvätta sig Förvånad Jag har fått ökade flytningar men det är säkert också bara hormonerna, har läst att det är vanlig biverkning. Känner mig inte ett dugg gravid men vet inte om det ens skulle märkas än... Det är bara att hoppas på det bästa. Jag försöker okupera mig med massa annat för att inte tänka så mycket

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?