• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Jag hoppas i alla fall att det kanske blir ett plus istället för kärringbesök imorgon B. Det låter ju lite positivt att tempen är hög, så vi får hoppas den inte sjunker imorgon. Alla dina symptom kan ju lika gärna vara gravtecken som pms så jag fortsätter hoppas! Din mens är väl lite sen nu va om man jämför med tidigare månader?

Jag kan bli irriterad på sjukvården som bara hjälper en halvvägs- genom att erbjuda en IUI men alldeles för sent om man nu får det alls! Det är ju knäppt att ni ska behöva hålla er så länge och minska chanserna för pigga simmare samt ägget kanske inte fanns där i tid! Hoppas i alla fall att det tagit sig men skulle det mot all förmodan inte ha gjort det så får vi verkligen hoppas timingen (stavning?) är bättre nästa gång! Det är så jobbigt när man måste förlita sig på andra... Tänk om man bara kunde ha sex när man kände för det och bli gravid genom det Nåja, vi får helt enkelt fortsätta kämpa, stötta varandra och förhoppningsvis bli gravida inom en väldigt snar framtid. Jag är lite orolig för hur man kommer att reagera som förälder sen när man äntligen lyckas få sitt barn. Undrar om man får en depression för att kampen dit varit så lång och sedan blir det en sån omställning? Jag är ju inte där än så det är kanske dumt att oroa sig för det redan men ibland undrar man hur allt det här kämpandet ska påverka en i slutändan

Lycka till nu B! Måtte kärringen hålla sig undan!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Ahaa, ang bim. Hade ju hoppats att du var sen, men det är klart om äl var senare då blir ju bim något senare också. Vi får hoppas att det bara betyder att plusset kommer lite senare

Håller med dig om att man inte riktigt är den samma när hjärtat krossas gång på gång. Men samtidigt så tror jag vi blir bättre människor av det.. Det som inte dödar en stärker en eller vad det nu brukar heta. Det är fruktansvärt jobbigt att genomleva allt det här men vi blir förhoppningsvis starkare på vissa plan och mer omtänksamma och sympatiska personer. Så har alla hemska upplevelser i livet påverkat mig- när man väl kommit ut på andra sidan så är man en ny person, en jobbig erfarenhet rikare och därmed också något klokare av det- ärret finns på något sätt kvar och påverkar en men livet går vidare. Babbel, babbel

• Resande

hallonbrus- inte lätt att om du har obehandlad depression utöver den här förbenade kampen för att bli med barn Stackare, snacka om kämpigt! Får verkligen hoppas det blir ett plus nästa gång så åtminstone ena kampen blir lättare för en stund. Finns det inga meds du kan ta medans du försöker bli gravid? Tänkte bara att det inte kan vara det lättaste att hålla sig positiv om hormonerna rusar i kroppen.

Visst är det härligt med barnkalas samtidigt som det gör en lite extra sorgsen- man vill ju så gärna vara en av de lyckliga föräldrarna. Jag försöker påminna mig om att livet inte kommer att vara enbart guld och gröna skogar med barn heller vilket man kanske tror när man längtar så intensivt som vi gör

En liten fråga: har ni märkt av att cykeln förändrats av clomiden? Jag har nämligen alltid blödning ca 4-7 dagar och det brukar komma rätt rejält. Den här gången slutade det tvärt redan på den andra dagen Väldigt märkligt! Trots att jag var ute i flera timmar på lunch, promenad mm så kom det inte en droppe! Vart tog mensen vägen undrar jag...

• Resande

B fy vad tråkigt med dj-a kärringbesök! Usch, fy, blä! Men jogga låter bra om du orkar, själv är jag alltid så seg när jag får mens.

Jag undrar just vad som pågår där inne egentligen nu när man äter clomid. Tar endast enkel kur nu och hoppas det ändå ska bildas några ägg och att IUI ska göras i rätt tid. Ska spana in länken efter jobbet idag tänkte jag.

Sniik- vad duktig du är som tränar. Dels så får man tiden att gå fortare, man mår bättre och blir snyggare på köpet

• Resande

Grisen vad skönt att det gick bra idag! Spännande att se hur du reagerat imorgon då Håller tummen för att allt ska se bra ut!

Usch, jag är så upprörd. Jag har precis jobbat (volontär, serverar) och det finns en dam i köket som bestämt sig för att hon hatar mig. Visserligen är hon spydig och elak mot alla men av någon anledning avskyr hon mig som pesten. Antingen skriver jag för litet eller för stort, för mycket info eller inte tillräckligt Hur jag än gör så är det fel. Idag säger hon åt mig att komma in i köket när mitt pass var slut och så säger hon bara att "hon fått nog av mig" typ eller hur man nu ska översätta det... Jag frågade vad jag gjort, vad jag kan göra annorlunda etc men hon sa bara "never mind"- typ! Vad f-n ska du klaga som kom men något konstruktivt då och var inte bara elak! Det var verkligen inte roligt att höra och nu ser jag ändå mindre fram emot jobba nästa gång. Av någon anledning så funkar det jag gör med de andra i köket så det är bara krångel när hon jobbar... Visst att jag inte kan skriva skrivstil som de andra och kanske frågar mer, men vad fasen, kan väl inte jag hjälpa när kunder frågar om vissa saker som inte syns till! Om de frågar efter fruktsallad som vi vanligtvis har och idag syns det inte till, får man inte fråga då om vi har det eller ej?! Jag blev bara så ledsen av hennes elaka sätt fastän jag vet att jag inte borde ta åt mig, vet att jag inte gör något fel utan det är henne problemet ligger hos. Gråter Här finns enormt mycket rasism så jag antar att hon inte gillar att jag är en blond, vit tjej, yngst av alla som jobbar frivilligt, tror säkert vi har det jätte bra ställt- vilket inte är fallet men jag har helt enkelt varit tvungen att prioritera hälsan framför en inkomst...

• Resande

Tack B Jag vet att jag inte borde ta åt mig så för hon är alltid otrevlig och speciellt mot mig. Jag försöker vara till lags och erbjuder mig att förändra det som stör henne, men när hon inte har något vettigt att komma med så vet jag inte vad som är fel. Usch, hon är väl bara allmänt negativ och elak och jag borde inte låta det påverka mig. Borde nog äta lite lunch så känns det säkert bättre sen

• Resande

Idag har det kommit lite igen, en miniblödning! Det är helt knäppt med kroppen nu med clomiden. Vet inte ens om jag vågar föreslå något ang vul eller pregnyl till min gyn, hon är inte mycket att hänga i julgranen

• Resande

Grisen- jag har hört henne skälla riktigt på de andra nya också och bett dem komma in i köket så hon kan visa hur hon vill ha det. Det värsta är att hon gör det med en sån överlägsen attityd, negativit sätt och inte speciellt pedagogiskt Jag har fått skit från henne innan och då har de andra sagt att bry dig inte om henne för hon är alltid sån. Ibland är det lite svårt att inte ta det personligt bara, speciellt när det blir personangrepp Jag har grubblat på det hela eftermiddagen vilket är dumt men jag kan inte låta bli. Är inte van vid att få höra så mycket elakt, jag kommer nämligen överrens med de flesta. Jag försöker också att alltid vara trevlig själv oavsett hur folk beter sig mot mig så då behöver man avreagera sig hemma istället

• Resande

Tack Hallonbrus gulligt av dig!

Barnhabilitering låter både jobbigt och kul på samma gång. Förstår att du inte vill äta tabletter om man inte är helt hundra över resultaten, hoppas det vill ta sig nu då! Har du något annat du gör som plåstrar om själen- typ massage/akupuntur/yoga/simmning eller något som ger dig lite ny energi?

• Resande

Men jösses grisen, du har verkligen svarat bra på behandlingen Det låter som du har många väldigt stora! Om ni inte kör insemination, ska ni våga er på att försöka hemma ändå eller hur gör ni? Körde du enkeldos den här gången?

Det är ju helt sjukt att man inte bli kollad här! När ni berättar hur bra ni reagerar så ska jag nog lita på min magkänsla att det var rätt att dra ner till en tablett! Jösses!

Jag var så himla ledsen hela kvällen och valde att skylla det på den elaka tanten på jobbet. Förmodligen var det istället sorg över att mensen kom ännu en gång, hormonrullning i kroppen och jag har även fått blåsor på ryggen. Det ser precis ut som herpes och känns som det också Det kliar något förbannat och jag skulle helst av allt vilja riva det, men då blir det bara värre och sprids förmodligen

Usch vad jag lät neggig i mitt inlägg idag då Sorry, inte meningen att dra ner stämningen. Jag känner mig betydligt bättre idag förutom klådan på ryggen. Jag ska försöka komma iväg till gymmet senare idag för att försöka få utlopp för lite negativ energi. Hoppas ni andra har en bra dag!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?