• Nisses lada brinner

Adopterar du bort barnet om det får rött hår?

Angående folk som är lite skraj för att få en kotte med den vackra färgen RÖD!!

Be the best or die like the rest
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Adopterar du bort barnet om det får rött hår?
  • Stampe

Sara wikström: Som jag skrev ovan så vet jag såklart att denna tråd inte är allvarli, utan jag sa bara i allmänhet.
    Och det är klart att jag inte tror att all mobbning beror på enbart det. Men jag hoppas verkligen att mina barn slipper vara med om det. Men som sagt, detta är sandlådan jag vet.

• Sarah Wikström

Stampe. Förstår inte rikitgt hur du tänker? Jag läser nu till fritidsledare & förmodligen komma ja jobba med barn i framtiden. & då tror du alltså att bara för att ja inte tycker de e fint me rött hår tänker uppmuntra andra barn att mobba de som e rödhåriga elle mobba dom själv? Asså hur tänker du? Tycker du ALLT e fint tex? Hmm..

• lurksmulan

Jag har kommit på att det aldrig går bra för rödhåriga barn i världen om de är pojkar.
    Kolla på kändisar, som varenda unge har som drömyrke idag; där finns inga manliga kändisar som är rödhåriga! Ingen! Nicole Kidman är väl den enda kvinnliga kändisen som är riktigt rödhårig och hon var ju gift med Tom Cruise så där måste vi väl räkna med att alla indianer inte är i kanoten.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • LyckaJones

FBK Jörgen Jönsson har lyckats ganska väl trots sin hårfärg då.

• Stampe

Sara Wikström: Nej jag menar inte alls så....
    Kände att det var helt fel forum att ta upp detta i. Klart jag inte tror att du kommer stå och predika dina åsikter på barnen bara för att du tycker och tänker så. Du kommer säkert bli en toppen fritidsledare.
    Jag är nog bara som de flesta andra föräldrar livrädd för att mina barn ska få uppleva och må dåligt av mobbning. Och då går man atomatiskt i försvars ställning.

• FruSöderström

Min dotter är lite röd i håret och jag sa till dem redan på bb att jag inte vill ha ett rödhårigt barn. Så jag fick en sådan här nätmössa med knyt under hakan ifrån sjukhuset som döljer hårfärgen. Den har hon haft i 3 år nu och ska ha den tills hon är 5 år då det går att göra en hårtransplantation. 50000 kostar det visst, men vad göra man inte för sina barn?

• Sarah Wikström

Stampe! Jo de eju så man gör. Klart man e rädd att sina barn ska bli mobbade, vem e inte de? Tyvärr e de ju inget som föräldrar kan göra så mkt åt tyvärr, man e ganska så maktlös.. Men tror inte att dina barn bli mobbade för sin rdöa färg & inte av någon annan anledning heller. =)

• JennieP
    Stampe skrev 2007-02-27 18:43:14 följande:
    Sara Wikström: Nej jag menar inte alls så....Kände att det var helt fel forum att ta upp detta i. Klart jag inte tror att du kommer stå och predika dina åsikter på barnen bara för att du tycker och tänker så. Du kommer säkert bli en toppen fritidsledare.Jag är nog bara som de flesta andra föräldrar livrädd för att mina barn ska få uppleva och må dåligt av mobbning. Och då går man atomatiskt i försvars ställning.
    Vilka söta små rödtottar du har!! Wiiee, min son skiftar lite han är röd men jag tycker han blivit ljusare nu än för ett tag sen... eftersom jag själv är jätte röd är jag ju såklart super stolt om han blir rödhårig. hihi Har dina killar varit röda från start?
  • Stampe

JennieP: Tack..*stolt mamma skiner*
    Min stora kille har varit lika rödhårig från start (tog dock över året innan håret ens började komma ). Medans min minsting varit lite ljusare sedan han föddes och skiftar nu mer och mer. Eftersom jag själv är mörkhårig och sambon blond så är det bara och vänta och se vilken färg det blir tillslut .

Svar på tråden Adopterar du bort barnet om det får rött hår?