Adopterar du bort barnet om det får rött hår?
Angående folk som är lite skraj för att få en kotte med den vackra färgen RÖD!!
Angående folk som är lite skraj för att få en kotte med den vackra färgen RÖD!!
Ja skulle mitt barn bli rödhårig så skulle jag färga det. Så att inte folk skulle tro att mitt barn har en annan pappa.
Måste tillägga att jag är HELT medveten om att denna tråd inte är seriös i sin fråga. Men det jag tycker är skrämmande är att det verkligen finns människor med dessa åsikter.
Att man som gravid kan prioritera att sitta och hoppas på att barnen inte blir rödhåriga. Som om det skulle vara bland det värsta som kan hända en??
Måste bara ge ett exempel på en kommentar som jag har fått höra.
Mina 2 söner är som sagt rödhåriga och de är riktiga muskik älskare. Däribland schlager.
Och då var det en person som sa till mig:
-Rödhårig och älskar schlager, det är ju som upplagt för att han ska bli mobbad . What?
jag vill ha en rödtott...
Stampe!Man tycker väl vad man vill. Jag tycker inte rött hår e speciellt fint. Har ja aldrig tyckt, Vet inte riktigt varför men.
Vi hoppas på ett rödhårigt barn!!
Sara Wikström: Ja det är klart att alla har rätt att tycka vad de vill. Men visst kan jag känna obehag när man som vuxen kan klämma ur sig sådana saker på allvar. Kanske därför så många barn blir mobbade i dagens samhälle.
Stampe. Men den e ju inte allvar, de e ju de som e grejen. Alla tycker olika & om du tror att de e bara därför de finns mobbing så lär vi nog aldrig bli av me de heller. För & få alla människor & tycka samma e omöjligt & nog ganska så trist.
finns ju hårfärg så jag blonderar kidet redan på bb, trode aaalla hade blonderingsvätska i bb väskan