Barn födda i nov 06 !!!
SannaStina; tack, köpte den häromdagen men inte hunnit läsa. det blir nattlektyren
SannaStina; tack, köpte den häromdagen men inte hunnit läsa. det blir nattlektyren
Mexisis; som du säger Devin borde vara runt 24 veckor. Karl är 25 veckor i dag o är född 9 nov.
sedan så börjar de ju förbereda sig för fasen ngn vecka innan. Kalle började för fullt förr förra veckan...
vänder sig era från rygg till mage? Kalle har vänt länge från mage till rygg men ej tvärtom! Han gillar inte att ligga på mage vilket stressar mig, de måste ju det för att träna motoriken o styrkan i rygg o nacke
tack alla för era svar. det känns superskönt att höra att det är så det skall vara. Det stämmer verkligen med nakenfisandet. Kalle gillar 1000 gånger bättre att ligga på mage när han är naken. Pinkar han? oooooh ja, massor och flera gånger. Men tvättmaskinen går ju ändå varm här så några handdukar mer eller mindre
Mexisis: gud så gulligt med "Omba"
FamC: Kyckling hahahaha, det är så härligt med vilka grejer som roar de små liven
FC; jamenvisstm Kalle är helt galen när han får ligga nakenfis han blir helspattig
åh vilka söta småttingar!
Kalle pratar som det gällde livet. spottar och fräser med sitt nya favvoljud, pruttfräsen och morrandet.
Han gillar fortfarande inte att ligga på mage, men det går bättre o bättre. Han rullar runt lite och han drar upp knäna men kryper det gör han inte.
det är så kul att se bebbarna, helt otroligt hur söta de kan vara! Kalle har också en likadan kepa som Devin, fast med sina stora kinder ser han ut som en gammal farbror. Men världens sötaste lilla farbror. Dock börjar den bli för liten nu.
Mexisis: japp i dag låg Kalle nakenfis igen. Skitförbannad. Jag låter honom alltid ligga kvar o vara arg, vill att han skall se att han faktiskt kan mer än han tror. Givetvis tar jag upp honom om han fortsätter vara arg...vilket han alltid gör... Sedan lade jag ner honom igen och vips då gick det bättre. Men det är fortfarande ingen favoritpose
åh, dessa underbart söta barn.
är fortfarande inte plusmedlem men jag har lagt till ett par färska kort på Kalle i mitt fotogalleri
Mexisis; tackar tackar. Ja, han är härlig. Är fortfarande lite feg och sätter inte ut så tydliga och klara bilder. Förklädet är bra som attan, fick det av kollegorna. Fast kalle lyckas kladda utanför ändå
Thinner; Hannes är jättefin håller med Mexisis om de fina fransarna.
åh så kul att få se Albin, vilken liten söting!
I dag satt Kalle själv under en längre tid för första gången. Han har varit stadig länge, men ändå behövt lite stöd. men i dag när vi var på picknick tyckte han det var dags. han satt så kavat och käkade banan. Han var så söt att jag höll på att gå åt. Jag lägger in en bild i galleriet
Börjar bli lite orolig för min lillemans humör. att han har humör visste vi sedan tidigare. Det har han ärvt av mig. Men jösses, i dag när han duschat färdigt med sambon blev han helgigt urförbannad och skrek som en stucken gris och vägrade låta mig ta på honom blöjan. Ojojoj, var skall detta sluta.
I dag har han också legat en bra stund på mage och haft jättekul.
Han avslutade den sessionen med att bajsa ner hela stället och avrundade kvällen med att bajsa ner hela sig ända upp till öronen. Passade perfekt eftersom vi var borta på middag. Var bara att låna duschen och spola av allt som varit i kontakt med Lilleman. Tror han slog världsrekord av ngt slag. Att det kan finnas så mkt i en så liten kropp...
Ni som har gåstol. Gillar era småttingar dem?
Vi har funderat på en sådan eftersom Kalle älskar att stå och gå. Dock gillar han ju inte att ligga på magen och verkar inte jätteangelägen att krypa. Är det risk att de hoppar över krypandet om de går mkt i en sådan stol? Hur är det sedan med tryck på ryggrad och dyl? Är de redo att stå och gå så mkt när de är runt 6 månader? Har hört de mest konstiga argument mot gåstol att jag inte vet vad jag skall tro.
jag tror också att Kalle skulle älska gåstolen. han älskar när det går undan och händer saker. hm, får se hur jag gör. tycker de verkar ha superkul. och vad det gäller intryck så håller jag fullständigt med dig Criffegirl, varför skulle det vara annourlunda mot andra intryck de får. I och för sig har de den vuxne intill sig när de är i famnen men det finns ju andra tillfällen då de är ensamma. Nja.
Har hört att krypandet är viktigt för korsmösterträningen och även motoriken i stort. Sedan skall det finnas ett samband mellan krypande och .... aaaaaah va fanken kommer inte på det. Dessutom var Kalles pappa en rumphasare
nåja, ungarna gör nog som de vill ändå...
Grattis på 6månadersdagen MS1979(i efterskott) och Mirremamma! Det är så svårt att förstå att de är så stora. Kalle blir 6 månader på onsdag
Ingen mens här heller tack o lov.
Är det sant, får man ingen mens om man sätter in spiral?
Så det är skillnad mellan landstingets och den privata spiralen. Jösses jag är tydligen preventivmedelsanalfabet också...
I dag har Karl varit på 6mån kollen. Vägde 7960 o var 67 cm lång.
Hej, skulle vilja kolla med er:
Vi håller på att öka smakisar till riktiga portioner.
Kalle har ätit smakisar i ett par veckor, dock inte så mkt. ngn tesked bara(morötter, palsternacka, potatis, ärtor och majs)vi har gått en runda och nu tänkte vi öka på.
Han har testat banangröt och även banan.
Hur sjutton vet man hurmycket man skall ge dem? I dag testade jag att ersätta ett mål. Lunchen. Han fick en smakportion banangröt och vatten. Han verkade nöjd men så mot slutet av "målet" blev han urförbannad och inget var bra. Varken att äta eller dricka. Till slut lugnade han sig av sig själv.
Så i kväll när jag skulle ge honom banan som ett typ mellanmål så var allt frid o fröjd han var sur om man inte gav tillräckligt snabbt. Och rätt som det var, som tidigare i dag, som en blixt från klar himme. Skitförbannad! Inget dög. Han började suga o pussa på mig precis som h an gör när han är hungrig. Så jag ammade honom, gnällande och lite tjurig så åt han glupskt.
Nu är jag skiträdd att han inte får tillräckligt med mat. Eller att jag ger alldeles för mycket. Hur vet man hur mycket de skall ha?
Ngn av er vars små betett sig likadant?
Till saken hör att bara senaste veckan har Karl visat sitt rätta temperament och det verkar om möjligt ännu hetare än Mammas. förövrigt är han jätteglad och nöjd.
Förlåt att inlägget som vanligt blir jättelångt. Är dålig på att formulera mig kort o precist
SassieStar och FamCoop; tack snälla för svaren.
Välkommen MagicAngel och grattis till bebben!
Karl sitter nu själv för det mesta, han står superstadigt och han tar steg när man håller i honom. Han kan dessutom stå själv en liten stund om han håller i sig. Men ligga på mage... funkar om han är på gott humör, nakenfis och leker med leksaker. Men aldrig mer än ngra minuter....
Fattar inte att jag skall stressa så över att han inte vill ligga på mage. Han vänder över direkt till rygg istället.
Men han är en man med stark egen vilja så det är bara att fortsätta ge förutsättningarna men låta honom bestämmma.
Tänk att man är totalt toppstyrd av en 6månaders...