Inlägg från: islandgirl |Visa alla inlägg
  • islandgirl

Barn födda i nov 06 !!!

mexisis: tack! skall försöka distrahera honom så gott det går. frågan är om det inte är jag som behöver distraheras

fattar inte vad som hänt den senaste veckan. känns som jag blivit så dålig på att läsa av honom. Nu försöker jag lägga honom för en tupplur. Han gäspade ett par gånger, men annars pigg. Han har legat o gråtit i 20 min nu. Så var det aldrig förut, då la jag ner honom ohc han somnade. Vi har älsklingsmusiken på som vanligt. Vet inte om jag hängt upp mig på att han brukade bli trött efter ca 2 timmar och lägger honom efter 2h oavsett hur trött han verkar.
    Gud, jag blir tokig. Likadant i vagnen i går...

• islandgirl

Mexisis: tack för att du berättar. det känns alltid lättare att höra att fler gått igenom samma o att det lättar. Man vet väl det egentligen, men när man är mitt uppe i det är det kolsvart.

Jag tycker att jag är ganska lugn o odramatisk när det gäller läkarbesök för Kalle men fanken vet inte vad det är med mig senaste tiden.

• islandgirl

o så vaknade han då efter 30 min. Han brukar sova 1-1,5 timme. nåja. ha det så gott

• islandgirl

jag har inte heller så många kilon kvar men hela kroppen är som förbytt. Ser ut som jag svalt ett eller två traktordäck som sitter runt mage o höfter.
    Måste börja träna igen men vad gör man när man idrottat med bollsporter hela sitt liv och hatar gym. Ngn som vet hur länge man måste vänta innan man kan köra i gång med badminton, fotboll o innebandy efter förlossningen?
    Hört att man skall undvika träning med mkt utfall o hopp i typ all framtid...

• islandgirl

Bibob: ja, jag hoppas verkligen det men jag har hört från flera håll att det inte är bra för bäckenet man kan få framfall mm mm

asch, det låter ju inte klokt. Det är ju inte direkt så att inga som spelar badminton är Mammor

• islandgirl

Inga tänder hos Karl heller trots flera månader av otroligt mycket dregel och händer i munnen.

Vet inte om det varit vädret i dag men Kalle har sovit jättemycket och nu slocknade han när jag lade honom vid 20.00. Måtte man inte få sona för det i natt...

• islandgirl

tror också på väderomslaget. lade mig ner bredvik Kalle en stund och knölsov bort 1,5 timme. underbart

• islandgirl

FamCooper: japp Kalle attackpussas för fullt. Gärna med helt öppen mun.

• islandgirl

Kalle gör också situps. Men gladast är han när han får stå. Det är en stadig liten kille, starka ben(han har väl fått Mammas fotbollsben, nåja det är snyggare på en kille

Marijjasol: Nä, du är inte ensam. Kalle är en liten spyfluga. Hann vara fräsch 10 min efter duschen i går, sedan lade han ett visitkort i nacken och längs hela ryggen så jag luktade som vanligt. Givetvis fick han massor på sig själv också.

• islandgirl

CarinaB: Låter som Elba o Kalle är ganska lika långt i sin sitt o stå-utveckling. Låter du Elba sitta i vagnen?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!