• Mirakelkaka

Gravid 13 åring, reaktion?

Hur skulle du reagera om din 13 åring kom hem och skulle bli mamma/pappa?

• Svar på tråden Gravid 13 åring, reaktion?
  • Destiny86

shit vad du startar många trådar. Uppenbart vad du vill.(ja jag accepterar varningen)

• FaRieTaLe

Hade nog reagerat genom att boka tid hos mvc och sedan en tid för abort.
    Ett barn ska inte föda ett barn.

• Mirakelkaka

Många trådar?. 2....

FarieTale. Okej.

• FaRieTaLe

Jag undrar oxå om trådarna. Kan inte hitta någonannan tråd som du startat....

• Miafialoppenkorv

Jag hade blivit ledsen..

• Mirakelkaka

FarieTale, en om råd angående min dotters lidande över sitt venusberg.... ligger under umgdommar den med...

• Blondin Egogirl

Min dotter är 14 år och blev gravid, nu slutade det med missfall här i veckan.. Visst absolut ska en sådan liten ha barn.. Men jag pratade med henne lugnt aldrig skälla eller något sådant.. Risk för att hon kunde vända om och ändra sig i ren protest. Men hon var helt inriktad på abort, men det var jobbigt ändå och jobbigt för henne.. Tycker ändå det var bra att hon kom till  mig.. Och hon var så ledsen o nere, då var hon inte stor.. Dömde henne aldrig eller så, utan lugnt prat och råd bara.. skadan var ju redan skedd, så varför skälla.. Nu har hon fått utskrivet p-piller och killen som var fadern har hon vart tillsammans med i 2 år..

• MrsXanadu

Ett barn skall inte ha barn helt enkelt. Men att säga i dag vad jag skulle göra om det blev så i min familj kan jag inte. Har varit i den sitsen så har ingen aning. Men spontan rektion på det är att det får bli abort.

• Bonanza

Jag hade blivit ledsen och sedan satt mig ner för att prata med de båda blivande föräldrarna. Försöka förklara exakt hur dumt det vore för dem att behålla barnet. Förklara att jag tycker att abort är det bästa alternativet.

Men inte tvinga till abort. Hela tiden försöka vara lyhörd. Och bestämmer de sig för att behålla barnet får jag hjälpa till ekonomiskt och med tid och engagemang. Till exempel får min son inga nya kläder förrän det är absolut nödvändigt, för dessa pengar skulle gå till barnet. Han skulle få skaffa ett extrajobb (t.ex. dela ut reklam) och dessa pengar skulle gå till barnet. Jag skulle kräva att han går klart skolan, och göra allt för att hjälpa honom med det.

Men jag skulle även poängtera att det är deras barn, och deras ansvar.

Svar på tråden Gravid 13 åring, reaktion?