• Mirakelkaka

Gravid 13 åring, reaktion?

Hur skulle du reagera om din 13 åring kom hem och skulle bli mamma/pappa?

• Svar på tråden Gravid 13 åring, reaktion?
  • hannahlilla

FaRieTaLe,eh absolut inte vart har du hört det någonstans? Jag är mamma till mitt blivande barn och hon är mitt och pappans ansvar och vi är hennes förmyndare, absolut inte någon annan!
    Hur skulle det funka för det första, vem skulle vara förmyndare över barnet, mormorn, farmorn?

• FaRieTaLe

hannahlilla

När jag läste juridik så tog vår handledare upp just en sån grej och sa att ett barn som är underårig inte får vara förmyndare över någonannan.

Ska kolla vidare på detta och se om jag hittar något på Föräldrabalken, kan ju hända att jag helt missuppfattat detta.

• TerrorMorsan

oj,,,,,jaa,,,,jag skulle nog bli chockad,,,,,ekonomiskt psykikt o skolan o allt,,,,jag skulle stödja henne men abort låter bättre

cogito ergo sum
  • Bonanza
    Splach skrev 2007-02-04 19:57:37 följande:
    Bonanza skrev 2007-02-04 19:54:43 följande: Mirakelkaka skrev 2007-02-04 19:53:51 följande: Bonza! Kräva att ahn går klart skolan? precisera det, grundslola el gymnasium? Gymnasium. Ny fejkmamman: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b4106p494146.h...då är man ju ca 19år när man går ut den, skulle det verkligen skada om en 18åring får barn? eller en 16åring?...
    Jag förstår inte riktigt? Om min son vid 13 blir pappa, ska han ändå gå ut gymnasiet. Det var det jag talade om.
  • Mirakelkaka

Ja det va det du talade om. du kan ju inte tvinga han.

• mia1968

jag tror att det är så att om en under 15 år blir med barn så blir den andra parten åtala för sexuellt umgänge med minderårig. Vad som händer med barnet vet jag inte....

• R Mutt

Skulle göra mitt yttersta för att barnet skulle välja abort.

• laosny

13 år är väldigt ungt att bli förälder, skulle min lilla tjej komma hem & säga att hon e gravid när hon är 13, skulle jag bli väldigt ledsen. 13 år har precis livet böjat.
    Jag skulle aldrig tvinga någon att göra abort men det hade kännt så fel att min lilla tös skulle bli mamma redan då. Skulle nog prata VÄLDIGT mycket om vilket stort anvar det är oxå vidare.Hoppas verkligen inte jag hamnar i den situationen!!!

• Minie76

Jag blev gravid när jag var 16,gjorde abort,vilket jag haft lite ångest för från och till.Tror ändå att det var det enda rätta,var absolut inte mogen för barn då.
    Skulle min tös komma hem och säga att hon var gravid skulle jag nog försöka råda henne till abort.Ville hon ändå ha barnet gäller det väll att stötta så mycket man bara kan,se till att hon går färdigt skolan osv.
    Det finns ju exempel på väldigt unga mammor som trots allt klarar det jättebra,kanske man växer in i ansvaret ändå?(men13,bara lilla barnet själv )

Svar på tråden Gravid 13 åring, reaktion?