Gravid 13 åring, reaktion?
Hur skulle du reagera om din 13 åring kom hem och skulle bli mamma/pappa?
Hur skulle du reagera om din 13 åring kom hem och skulle bli mamma/pappa?
Caparol: Jag vet tyvärr att det är så... Därför sätter jag till det tunga artilleriet och tänker göra allt som står i min makt att förhindra att mina barn gör något sådant innan de är redo för det!
Jag hade reagerat precis som Jeja. Mina föräldrar var 17 och 20 när de fick mig och det har inte varit lätt vill jag bara säga, de var alldeles för unga för att få barn och i denna sammanhang är de ju ändå gamla. Dock är de fortfarande ihop och lyckligare och kärare än någonsin, men som sagt inte alls mogna i 74.
fy..nej, mormor vid 40 års ålder är för tidigt för mig, o hemska tanke att man kan ha sex när mane så ung. Det e sååååå mycket som händer med en människa mentalt, fysiskt mellan åldern 13-18...så de första tonåren e guld värda. Man ska då inte behöva ta hand om ett barn när man själv precis föronats med tanken att man inte längre "är ett barn" , utan ungdom, tonåring. Förresten e det lite sorgligt för desto yngre så desto större risk för förlossningsskador osv...
Ursäkta men jag har hört att desto äldre desto större förlossningsskador :P
13 är väl lite väl ungt men är själv bara 16, ni tycker säkert det är lika hemskt :P
Men även en 13åring har ju rätt att bestäma själv över sin kropp, väljer hon att inte göra abort så är väl det bästa att stötta.
En tretton åring är inte färdig vuxen varken till kropp eller själ.De måste få ha tonåren att rasa ut,annars kommer det bakslag.
hannahlilla: Om min dotter hade valt att behålla barnet, hade jag givetvis stöttat till 100% och många mognar under graviditeten.. bara det är noga genomtänkt
Sen bör man veta att man förlorar hela sin tonårstid.. Och jag tycker min dotter tog rätt beslut som var inställd på abort.. 14 år är de ganska kaxiga men innerst inne är de ganska små..
Jag fick mitt första barn när jag var 16, får snart mitt andra, och kan inte direkt påstå att jag tycker att jag förlorat något etc..
Fast å andra sidan tycker inte jag heller att en 13åring bör skaffa barn, fast det beror hemskt mycket på hur personen i fråga är oxå!
Man är absolut inte dåligare förälder även om man är ung, många gånger kan de vara bättre föräldrar också..
Vad säger lagen om att en omyndig person får barn?
Har för mig att det är vårdnardshavaren som är förmyndare över barnets barn om barnet får barn när det själv är omyndig. Någon som vet?