Inlägg från: Blondin Egogirl |Visa alla inlägg
  • Blondin Egogirl

Gravid 13 åring, reaktion?

Min dotter är 14 år och blev gravid, nu slutade det med missfall här i veckan.. Visst absolut ska en sådan liten ha barn.. Men jag pratade med henne lugnt aldrig skälla eller något sådant.. Risk för att hon kunde vända om och ändra sig i ren protest. Men hon var helt inriktad på abort, men det var jobbigt ändå och jobbigt för henne.. Tycker ändå det var bra att hon kom till  mig.. Och hon var så ledsen o nere, då var hon inte stor.. Dömde henne aldrig eller så, utan lugnt prat och råd bara.. skadan var ju redan skedd, så varför skälla.. Nu har hon fått utskrivet p-piller och killen som var fadern har hon vart tillsammans med i 2 år..

• Blondin Egogirl

Sex.. ja men ni anar inte hur många det är som har sex från 12 år redan.. Helt sjukt faktiskt.. ibland kan man tro att det är nån tävling mellan ungdomar  att bli av med oskulden hur tidigt som helst..

• Blondin Egogirl

hannahlilla: Om min dotter hade valt att behålla barnet, hade jag givetvis stöttat till 100% och många mognar under graviditeten.. bara det är noga genomtänkt

• Blondin Egogirl

Sen bör man veta att man förlorar hela sin tonårstid.. Och jag tycker min dotter tog rätt beslut som var inställd på abort.. 14 år är de ganska kaxiga men innerst inne är de ganska små..

• Blondin Egogirl

Man är absolut inte dåligare förälder även om man är ung, många gånger kan de vara bättre föräldrar också..

Svar på tråden Gravid 13 åring, reaktion?