• Aaattans Marie

    Påverkas ni av månen (fullmåne)?

    Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

    Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

    Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...


    Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • after eight

    Hej hopp Marie! Jag sover dåligt när det är fullmåne. Varulvstendenser kanske?! Förvånad


    Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • etanol

    Jorå, jag blir skitirriterad på allt och alla och kan inte begripa hu korkade alla är. Har dom PMS eller?
    Sen kollar jag ut å ser fullmånen och "hajjar"!!!

  • Aaattans Marie

    Men gud... jag som har funderat över varför sonen sovit så jättedåligt och vaknat och skrikit och drömt. Det gör han aldrig annars. Intressant!


    Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Aaattans Marie

    Lustigt. Gick ut och googlade på fullmåne och hittade den här artikeln. Vilken slump Förvånad

    expressen.se/index.jsp&a=564559


    Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • morgontrötta Hilda

    Jag påverkas inte, men har sett tendenser att det blir mer oroligt ute på stan, händer mer. Vet inte om det beror på fullmånen men det finns samband.
    Efter en orolig natt så brukar vi titta ut och säga -"Aha, det är fullmåne" eller redan på kvällen -"Ok tjejer, fullmåne i kväll, då vet vi vad som väntar" ..

  • MolleMalin

    Jag sover som en stock o drömmer massa härliga drömmar! Känner mig riktigt utvilad när jag vaknar. Synd att det inte är tvärtom - att jag sov så bra när det inte är fullmåne eftersom det är betydligt oftare!

  • smultronpussas

    inte jag men min mor har väldigt ont av fullmånen, kan inte sova nästan nånting

  • tingeling75

    Hela min familj sover som krattor när det är fullmåne. Alla tre barnen, jag och min man brukar samlas en efter en vid TV:n eftersom ingen av oss kan sova. Ja den minsta som är 17 månader kan inte gå ut till TV själv men hon är pigg som en lärka och ropar på oss från spjälsängen.

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?