• eisa

    Om någon frågar "Hur mår du egentligen?", hur reagerar du då?

    Det är en vanlig dag, du känner dig lagom pigg, och får denna fråga...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om någon frågar "Hur mår du egentligen?", hur reagerar du då?
  • vadskajaghetadå

    Blir förvånad, vaddå ser jag sjuk ut?

  • Niz

    Om jag får den frågan så blir jag lite av allt... Först förvånad, sen lite glad över att personen är mån om mitt välmående och sen kanske också lite irriterad, kanske vill jag inte prata om det med just den personen eller så undrar jag varför personen tycker att jag ser sjuk ut när jag tycker att jag mår bra..

  • Henax

    Glad för att nån bryr sig. Glad
    Och lite sur för att jag inte är så fräsch som jag tydligen trodde...Flört

    Kommer ihåg för ett par år sen när jag skulle träffa en ganska ny kompis. Vi skulle ut på krogen och jag åkte hem till henne för att käka lite innan.
    Hon öppnar dörren och jag säger chockat "Men heeerrrreeeguuud, hur mår du?? Va???" och hon säger förvånat "Jo tack, bra. Lite stressad bara. Har inte ens hunnit sminka mig!"

    Gulp. Insåg mitt fatala misstag och började genast svamla nånting om vinet jag hade med mig...Kyss

  • tokfia

    Eftersom jag aldrig känner mig lagom pigg så funderar jag mest på vad jag ska svara...Sanningen, eller en vit lögn "Bara bra.."

  • Mammatillfem

    Blir glad av omtanken svarade jag..för så är det...då jag inte kan må helt bra nu,och inte gjort av stor sorg,starka skäl..

  • cleopatra2

    Jg skulle säga hur jag mår....är det inte logiskt,jag fattar inte riktigt vad du menar??

  • Danbala

    Det beror på hur jag egentligen mår. Om jag egentligen mår bra, så blir jag nog bara glad över visad omtanke. Om jag mår skit, så känns det som en jobbig fråga, och mår jag tillräckligt dåligt blir nog åtminstone min inre reaktion ganska ilsken, även om jag inte fräser åt den som frågat.


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Tjofsen

    Skulle nog tycka att personen anser att jag skulle må dåligt - så jag skulle nog bli lite nedstämd.

  • Linda mfl

    Blir förvånad, vaddå ser jag sjuk ut?


    //Linda
Svar på tråden Om någon frågar "Hur mår du egentligen?", hur reagerar du då?