• Cilla 69

Snitträdd... finns det fler?

Det pratas ju en del om förlossningsrädsla, d.v.s. att föda vaginalt och många väljer kejsarsnitt för att slippa föda vaginalt, men varför pratas det aldrig om rädsla för kejsarsnitt?

Jag är inte ett dugg orolig för att förlösas vaginalt, min stora skräck är att bli ivägdragen till operationsrummet för att snittas.
    Under ett kritiskt skede, då hjärtljuden blev sämre, kom snitt på tal under min tidigare förlossning. Jag skrek som en stucken gris oavsett vad de sa och oavsett argument om att det var för barnets bästa o.s.v.
    Är livrädd för att de ska skära i mig , ja de får nog söva mig i så fall och sen känns det som om jag kommer hamna i nån sorts kris eller depression om de gör det (men det är bara en känsla).
    Ja, finns det fler som är snitträdda, men ej rädda för att föda vaginalt?

• Svar på tråden Snitträdd... finns det fler?
  • Bella85sthlm

Ja usch jag e fruktansvärt rädd!!!
    Blev akutsnittad med första, väntar andra nu, och om hon inte tittar ut inom en snar framtid blir det snitt igen *gråter*
    Pga att hon är stor så vill dem inte sätta igång mig.
    Blev misslyckat försök förra gången.

Nää bajs på det här!!!
    Vill inte bli snittad igen!!

Bella med Liam 051231 o tjej i magen v39
  • Sciarlotta

Jag akutsnittades med första pga att jag var svårt sjuk. Det resulterade i snittskräck. När jag blev oplanerat gravid andra gången kunde jag inte glädja mig alls pga att oron var för stor. När det visade sig att jag hade föreliggande moderkaka bröt jag ihop. Jag fick gå på Norea-samtal och fick hjälp att bearbeta min rädsla för att bli sjuk och/eller snittas igen. Tack och lov fick jag föda vaginalt den gången. Men rädslan består, blir det fler graviditeter så kommer jag gå på samtal då också.

Förlossningsrädda har det bra, de kan få ett löfte om att slippa vaginal förlossning. Ett motsvarande löfte kommer snitträdda aldrig få..Fundersam

Duracellkaninen är min son
  • Sciarlotta
    Bella85sthlm skrev 2007-01-20 22:06:37 följande:
    Ja usch jag e fruktansvärt rädd!!!Blev akutsnittad med första, väntar andra nu, och om hon inte tittar ut inom en snar framtid blir det snitt igen *gråter*Pga att hon är stor så vill dem inte sätta igång mig.Blev misslyckat försök förra gången.Nää bajs på det här!!!Vill inte bli snittad igen!!Bella med Liam 051231 o tjej i magen v39
    Jag håller tummarna för dig att det snart ska komma igång. Jag vet hur det känns, jag hade långvarig vattenavgång och för varje timme som gick ökade ju risken för snitt. Huvva, vad nervös jag var.. Ledsen

Hur länge till får du gå innan det blir snitt?
    Duracellkaninen är min son
  • Bella85sthlm

Sciarlotta

Ja, det beror på hur mkt hon växer, om det inte har startat av sig själv innan v41 blir det ett till ul, och därefter beslutas om vi ska vänta ytterligare eller om det bästa vore snitt.

Hon beräknades till 4300g i torsdags, och om hon blir närmare 5kg vill dem snitta

Fy vilken ångest!!

Bella med Liam 051231 o tjej i magen v39
  • charlie och novas mamma

ja va svin svin rädd för snitt å hade inte i min vildaste fantasi kunna tro att ja skulle få göra akut snitt! men så vart d, å nu när ja väntar barn nr 2 så e ja ännu räddare för snitt! aldrig mer igen tack!

• ica003

sällar mig till skaran. Skönt att någon startar en sån här tråd.
    Dock har min värsta mardröm (om man bortser från att barnet skulle bli skadat eller inte överleva etc) besannats. Förra förlossningen slutade med akutsnitt och denna bebbe ligger på tvären. Så nu är jag tvingad till snitt... en vecka kvar och jag bara nojar. Är orolig och ledsen för minsta detalj... Och man är så maktlös..finns inget jag kan göra åt det....

2 snitt= alltid snitt

• Bella85sthlm

Usch o blää!!

Jag trodde vattnet börjat sippra idag, men va inne på koll o dem sa att dem inte såg nå vatten

Nähä, hej då kära hopp!

Just nu känns det som om det kommer bli som jag inte vill, med min otur så...

Kommer säkert gå över tiden massa, ungen blir för stor, och så blir det snitt.

Nä nu skiter jag i det här! Nån annan som har lust att vara jag medan dem gör kejsarsnitt??

Ja, jag vet, jag har ju faktiskt inte bf förens på söndag, men fan, det känns som om jag redan gått över, minst en vecka.

BLÄÄÄÄ!!!

Bella med Liam 051231 o tjej i magen v40
  • Inana

En till här som är snitträdd. Kan någon svara på varför man inte blir sövd? Läste att någon här ville det men inte fick... Detta gör mig otroligt rädd nu...

• Smilla 78

Jag är absolut snitträdd, gillar inga operationer alls. Min mardröm är att akutsnittas, det kan man ju inte välja bort

Vi får en kille 21 februari
Svar på tråden Snitträdd... finns det fler?