• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

www.tv3.se/files/davda/Receptboken_2007.doc + "öppna" så kommer du till hela receptboken

Tyvärr så hittar jag inte receptet jag heller, men jag kan säga hurjag gjorde

2 dl kokta kidneybönor
    2 dl kokta kikärtor
    2 dl kokt broccoli i tärningar
    1 dl tinad spenat
    1 dl blöta soltorkade tomater (blötta i en kopp ljummet vatten)
    liten förpackning mozarellaost (i mindre bitar)
    2 burkar krossade tomater
    2 msk krossade linfrön
    1 scuasch i tärningar
    1 1/2 gurka
    1 vitlök
    chilipeppar
    paprikapulver
    svartpeppar

sen kokade jag allt i en stor gryta förutom gurkan som jag hyvlade på längden med osthyvel. Gjorde totalt 3 lager med gurka. Det går åt massor! jag rekommenderar att använda zuccini ist för gurka eftersom det blev så blött.
    högst upp lade jag de små mozarellabitarna som smälte. MUMMS =)

• Janssonkatten

om jag har förstått det rätt "bör" du väga som mitt vål. ca 55 kg. då får du ett BMI på 23,5 ungefär och jag tror gränsen för under 35 år ligger kring 23. minns dock inte vart jag läst det..

men du ska inte gå ner mer i vikt än vad du vill!

• Janssonkatten

nemen, nu ser jag att jag ger dubbla budskap. måste hitta fakta innan jag säger mer

• Janssonkatten

du måste väga ca 45 kilo för att räknas som underviktig =) och så smal tycker jag inte att man ska vara.

• Janssonkatten

gym är ingen hit om man vill gå ner och få en slank kropp. då gör du om fett till muskler men ser ändå biffig ut.

aerobics är nog bra =)

själv kör jag med promenader. man ska väl gå minst 30 min / dag för att behålla sin vikt, 1 timma / dag om man vill minska i vikt.

undra om din kompis mår bra då? Har hon alltid varit så smal?
    Själv hamnade jag i en jobbig period när jag gick gymnasiet. gick ner till 44 kg väldigt fort. ätstörningar.. inge bra, sånt kan skada fertiliteten

• Janssonkatten

du får prata med henne. se till att hon mår bra.

• Janssonkatten

Jag vägde mig idag (jag vet jag fuskade) =)

Höll på att tappa hakan. 56,0
    Snart 55 altså =) till helgen kan jag minska mig på listan!

• Janssonkatten

nu står jag åxå still...
    har iofs börjat äta mer "vanligt" vilket är rätt trist. Min sambo däremot har fastnat för GI-maten nu så han drar i rätt snören åt mig =)

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek