• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

pasu77
    Jag har tagit en rivstart med GI, funkar kanon. Har under 2 veckor helt plockat bort potatis, pasta, ris och mjöl från mitt dagliga intag =)
    På helgen har jag tillåtit mig hårdmackor utan ost (smör och gurka).

Ist för alla kolhydrater har jag ätit ägg, kikärtor, linser och bönor. Och MASSOR med grönsaker! broccoli, spenat och ärtor =)

Har tappat 4 kilo sen nyårsafton och 4 cm runt magen!

Läs mer på GI-metoden.nu (NIBU, du åxå!) kom på att den länken finns!

Om man kör GI behöver man inte (min egen åsikt) motionera speciellt mycket. Jag går med hunden totalt 1 timma / dag. Altså 3 x 20 min.

• Janssonkatten

Det låter jättebra!
    Fortsätt åt det hållet så ska du se att du tappar i vikt nått otroligt!

• Janssonkatten

grattis alla ni som går ner i vikt!

Och kämpa vidare ni andra så ska ni se att det kommer!!

• Janssonkatten

det är bäst att väga sig en gång i veckan, eftersom man ibland går upp i vikt. Man tappar motivationen om man ser motgångar, så 1 gång i veckan. Och man väger som minst på morgonen =)

• Janssonkatten

Jag väger mig bara på morgonen =)

Vet ni brudar! Jag står still på min vikt sen i mitten av veckan. Egentligen inte så konstigt eftersom det inte finns så mycket att ta från, men mitt midjemått:

Det har minskat med hela 11 cm sen nyårsafton!! Blev helt häpen i morse när jag såg mig i spegeln och där stod en med platt mage! midjemåtet har krympt till hela 66cm.

Allt tack vare ändrade matvanor! GI-metoden är det bästa som hänt mig =)

• Janssonkatten

skrattigtjej

det jag har förstått från gi metoden är att portionerna (kött/fisk) man äter ska vara som handflatan utan fingrar till storlek och tjocklek. Altså ca 1 kvadrat dm som är 1-2 cm tjock. Resten fyller man upp med bönor, linser eller ärtor.

slopa brödet helt och ät omelett i stället =) skippa även mjölkprodukter i 2 veckor så ska du se att du rasar =)

köp boken "naturligt slank" fedons kokbok eller nått sånt. Finns på adlibris och den är KANON!

pasu77
    det gör inget om man går upp lite, det gör man ibland! du kommer gå ner det lika fort igen!

• Janssonkatten

rekommenderar!

kycklingfiléer i ugn penslade med majonäs, dragon, citronsaft och svartpeppar!

175 C i 25 min =) MUMMS!

• Janssonkatten

strl 29 är en bra storlek på jeans! =) själv är jag en 27-28 (har varit 25:a en gång)

ja jag är besviken, har åxå gått upp ett kilo.. midjemåttet är det samma men vikten.. faaan!

nya tag!! inge fuskande för mig mer!

• Janssonkatten

skrattigtjej

ditt inlägg om halmstad hör inte riktigt hit. Jag har sett att du lägger samma inlägg i olika trådar, det är ok med mig men här hör den inte hemma. Den har inte alls med viktnedgång att göra..

• Janssonkatten

om man tränar får man äta onyttigt ibland =)

så almostperfect, det är helt ok =)

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek