• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

haha kul att läsa om era matvanor
    Såhär ser det ut hos mig (det är altså nytt och ovanligt nyttigt)

frukost (äggomelett, kokt ägg eller bovetegröt)
    lunch (grönsaker i soppa, omelett, pytt eller liknande, eventuellt något protein som fisk el kött)
    Frukt
    Middag (kött/fisk/fågel tillsammans med grönsaker eller bönor/linser, äter ej potatis, ris, pasta)
    Om jag är hungrig på kvällen, vilket jag nästan aldrig är, äter jag påläggsskinka (mager) tillsammans med lite fetaost, oliver och massa rostade nötter.

Belöningar för mig är riktigt mörk choklad och rostade nötter.

Nibu
    Har du testat olika sorters gröt?
    Finns polenta som smakar som mannagryn men är nyttigare
    Bovete är som havregryn men mycket mer "tugg"

• Janssonkatten

jepp. GI =)
    Har börjat för en vecka sen och jag måste säga att det går oväntat bra! är inte alls lika hungrig eller sugen på saker som förut!

• Janssonkatten

fullkorn har jag ätit i många år =) det är betydligt bättre än vanligt ris, pasta =)
    Min sambo trodde åxå han skulle dö haha, men han lagar sin mat, jag tar av proteinet (korv, fick mm) och gör grönsaker till i stället!

• Janssonkatten

ja det är precis vad jag åxå är ute efter! något som kan fortgå i flera år, en ny livsstil! och jag tror faktiskt på GI! ska väga mig om 2 dagar och lägga in nya resultatet!

• Janssonkatten

jag försöker väga mig 1 gång / vecka

• Janssonkatten

med 50 kg skulle jag ha ett BMI närmare 20. lite för lite kanske, men målet ändå! =)

• Janssonkatten

Wilda
    Vilken skillnad, från 34 till 31,1 =) bra jobbat!

Nibu
    jag ska leta efter någon bra länk.
    Själv använder jag Fedons kokbok. "naturligt slank"

• Janssonkatten

systeryster 2
    tråden hamnade nog här för att det är här jag sätter mitt liv tyvärr. "ofrivilligt barnlös" och jag ville nå ut till dem som sitter i samma sits, även andra som vill tappa några kilon =)

Eftersom jag har pco och antagligen kommer äta hormoner småningom tänkte jag att det kan vara lämpligt att ge ut mina funderingar under denna rubrik.
    Men givetvis tar det inte bort möjligheten för er med annan situation att delta, tvärtom, jag vill ha andra tankar här åxå! =)
    EHel:
    Jag håller med ovanstående, för mig handlar det om ett välbefinnande och hitta en livsstil som inte ger mig möjlighet att gå upp så mycket mer i vikt. Jag vill inte vara trådsmal utan hälsosam =)

• Janssonkatten

magsjuka som hjälp =)
    jaha brudar, då smög sig en magsjuka på! har kräkts som en gris =) det bjur jag på så länge det hjälper mig av med kilona hihi. uppdaterar även stolt listan (har tappat ett kilo)

Janssonkatten, startvikt 60 (57), 7 kg kvar, GI, BMI 23,5
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88, 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Systeryster2, startvikt 63 målvikt (58)Bmi 22,9, kost och motion

• Janssonkatten

skrattigtjej
    Kom igen nu!! Du kommer att se framstegen på vågen snart! Promiss!
    Köp havregrynsgröt (fiber), garanterat nyttigare än mackor och inte dyrt heller! käka det tillsammans med mosad banan, kanongott!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek