• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

osynlig

grattis!

du får skriva in dig på listan med midjemått ist =)

• Janssonkatten

jag äter frukt ändå. måste äta frukt =)

frukost - en omelett (ägg och spenat oftast, kryddat med ex timjan och svartpeppar)

frukt

Lunch - protein (fisk, kött) i samma strl som min handflata utan fingrar + 1 dl kidneybönor/linser/kikärtor + 1 dl grönsaker

frukt

middag - samma som lunch (nu senast har det blivit proteindryck från naturdiet eftersom jag inte hinner laga middag)

frukt

• Janssonkatten

Nibu

mumsa på riktigt mörk choklad eller rostade hasselnötter när du blir sugen!

• Janssonkatten

pasu

Oj vilken diciplin du har =) mitt råd är att du ersätter endast 1 måltid (middag eller lunch) med nutrilett. annars blir du dööödsless på det!

nibu
    Ja tarmarna funkar =) Jag köper torra bönor som jag kokar själv och fryser in, altså inte dem på burk. Jag kryddar dem så det passar med den mat jag äter, dragon ex om det är kyckling. Klart att det blir lite torrt och trist, men jag varierar mellan kidneybönor, kikärtor och sojabönor och linser såklart =)
    Ungefär lika trist som att varvamellan ris, makaroner och potatis!

• Janssonkatten

Freida

Det finns en länk för uträknande av BMI någonstans bland tidigare inlägg.

Alla har vi bestämt våra målvikter själv och det är mycket för att vi vill gå ner i vikt!

• Janssonkatten

kollade på "du blir vad du äter" igår, ska testa den vegetariska lasagnen till veckan =)

MUMS!

• Janssonkatten

grattis wilda!!

OBS alla, har lagt till bmilänken i tråden nu =)

• Janssonkatten

skrattigtjej

Jag vill inte vara en glädjedödare men enl bm ska man ha kring bim 26 (ungdomars) normalvikt. Jag har bmi 23 och läkarna anser att jag inte får gå upp alls i vikt

nibu
    det är inte pasta i utan du gör lasagneplattorna med zuccini (eller gurka) som du hyvlar på längden med osthyvel. Jag gjorde med gurka men det blev väldigt vattnigt, supergott =)

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek