• Anonym

jag hånar min kille och nu hotar han med att gå!!! :(

jag brukar kalla min kille för taskiga saker ibland tex tjockis, äckelpadda, snuskolle mm mm.
    men nu är de så att han tröttnat på detta och hotar att lämna mig om jag inte slutar.
    .....men jag kan inte!!! de e som ett gift och jag skäms för de för jag mår ju bra när jag retar honom. va ska jag göra????!!!

• Svar på tråden jag hånar min kille och nu hotar han med att gå!!! :(
  • Princess Leia

DET verkar konstigt skall det stå. Sorry!!

• Anonym

ja jag e väl konstig du får väl tycka de då ja e ju ett dampbarn o vi e väl knäppa o allt. de e inte alltid min kille luktar illa menn när han gör de säger ja stinkpadda åt honom o vi har skrattat åt det förrut. men nu tar han illa vid sig menn ja kan inte sluta säga så de e som en ovana jag har.
    ja vill gifta mig me honom för vi älskar varanndra o jag vill inte ha nånn annn än honom. han är mitt allt o de e därför ja skriver här för ja ville ju ha tips o hjälp men de känns som om alla bara ha mot mig nu.

• Halloj

Trådstartaren,
    att kalla din kille för det du gör och att beskriva honom på det sett du gjort i denna tråd, visar inte bara brist på empati utan även respektlöshet och brist på lojalitet.

Vill du rädda ditt förhållande så måste du börja med att gå i terapi för att förändra ditt beteende. Du måste oxå förstå att DU HAR OCH GÖR FEL. Du måste dessutom be dig kille om ursäkt, genuint ångra dig och verkligen vilja ändra ditt beteende mot honom.

Jag har kanske inte särskilt mycket empati och förståelse för dig men desto mer för din kille.

Hoppas att du kan ta itu med dina problem om inte annat så för att ditt nästa förhållande ska kunna fungera. Lycka till!

• Junija

TS: om du läser dina egna beskrivningar av er situation och försöker se objektivt på det du skriver, så tror jag att du förstår själv att du behöver hjälp utifrån att kunna hejda dina ord. Du verkar ha hamnat i en typ av tvångsbeteende och det finns hjälp för det.

Kontakta din husläkare och se till att denne beställer din journal från din tidigare behandling och förklara din nuvarande situation. Be att få en remiss skickad till lämplig klinik för ditt problem så ska du se att det löser sig.

Lycka till!

• axxette

Klart som tusan att han vill gå! Ingen ska behöva stå ut med sånt!!!

• Anonym

junija

menn ja har ju haft kontakt me läkare på vårdcentralt, neuroklinik, öppenvåd och psylke. alla säger att de inte finns annat o erbjuda mig än färdighetsträning som ja redan gått på o är klar med. ja är frisk nog att ta hand om mig själv nu o läkarna ser ljus på min frammtid. att ja hånar min kille ser dom inte så allvar på. de hörtill mina diagnoser säger dom. så va ska ja då göra???

• AnnaLi

TS... Du verkar nog ha mest problem me dig själv

• Chania

Vad jobbigt för dig angående att ingen vill ge dig mera hjälp och att de klassar det till din diagnos. Du måste väl ha rätt att söka hjälp precis som alla andra har?! Om du tycker det är för jobbigt att själv orka stå på dig och kämpa för din rätt att få hjälp, kanske nån annan kan hjälpa dig med det, din kille exempelvis?

Även om det hör till din diagnos så borde du väl få någon att tala med om du behöver? Nån som kan hjälpa dig att bryta den onda cirkeln...för det har väl inte alltid varit så här mellan dig och din kille?

• Junija

TS: då tycker jag att du ka be att en läkare förklarar för din kille hur din sjukdom yttrar sig.

Sen tycker jag att ni kan gå i familjerådgivning. Du kan behöva någon som lyssnar på din kille och framför HANS ord till dig, en opartisk person som kan få dig att förtå hur han känner. För jag tror inte att du lyssnar när orden kommer från honom.

Prova i alla fall, om ni vill rädda ert förhållande. Ni har bara allt att vinna.

Svar på tråden jag hånar min kille och nu hotar han med att gå!!! :(