Inlägg från: Kedu |Visa alla inlägg
  • Kedu

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Palmblad, ok för dig finns inget som heter omskärelse.

Men du kallar omskärelse för stympning..det är som att kalla natt för dag.

• Kedu

Men detta är återigen betydelsen av mitt "finare ord":
    "Manlig omskärelse är beteckningen på kirurgiskt avlägsnande av hela eller delar av förhuden på penis"
    sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omsk%C3%A4relse

• Kedu

Omskärelsen är ett tecken på förbundet med Gud och attman tillhör det.

• Kedu

Men Palmblad jag skadar inte mitt barn. Han blev mer skärrad över att döpas!

• Kedu

Palmblad: "Skulle en bebis-snopp ha mindre smärta än en stor?"

Vem har påstått det Palmblad??

• Kedu

Palmblad skrev:
    "Majoriteten har inte problem med för trång förhud. Då kan vi resonera så här: Några personer har problem med nageltrång. Vi rycker ut naglarna med rötterna under bedöving då de är bebisar, så slipper de nageltrång. Löjligt! Det KAN jämföras."

Det är inget löjligt med det Palmblad. När jag var liten så hade jag väldigt ont i magen. Det var lymfkörtlarna som var svullna pga en förkylning. Men mamma tog mig till sjukhuset och läkaren belutade att operera bort min blindtarm... Det kan jämföras med ditt inlägg som jag klistrade in ovan. Vad tycker du om det. Är jag stympad då som du kallar det när man skär bort organ som det inte är något fel på, för det var det inte på mig. Jag kan ju tillägga att jag har inte några men efter det och jag känner mig inte som en halv människa och jag ser det inte som ett övergrepp. PUUH....vilken tur va?

• Kedu

Men Sheitan min blindtarm orsakade inget problem eller var i riskzonen för blindtarmsinflammation.

Sen så var det Palmblads logik.

• Kedu

Varför kan jag inte det? Är inte blindtarmen ett organ?
    Spelar väl ingen rollom det är kutym att ta bort blindtarmen eller ej, det gjordes påmig helt i onödan. Eller detvet jag ju inte säkert..
    Jag kom bara med detta pga att Palmblad började jämföra omskärelse och nageltrång. Hon tog det till den nivån och då följer jag på.

• Kedu

Men det är ingen som påstått att en bebis skulle ha mindre känsel för det. Det är ju liksom därför man bedövar.

OT
    Men jag gjorde och skulle inte göra en magoperation heller. Men fick ändå ta bort blindtarmen. Tog upp det pga att du tog upp nageltrångsfrågan.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning