• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • Pellinell

Jag lovar dig Ilsa, se till att han sparar bringhåret så kommer du inte att hänga här mer.

• IlsaBlackWidow

Hittade inläggen:

Pellinell - "Jag tror, med risk för att bli angripen, att klientelet på FL inte är särskilt representativt för landets invånare i stort. Här finns fler lågutbildade. outbildade, tonårsmammor, kort sagt "underklass" än i resten av landet. Därav de ofta så rasistiska åsikterna, därav den ofta låga nivån på debatterna. Nu har jag inte sagt att all "underklass" är rasistisk, eller att alla tonårsmammor är underklass, men trenden är tydlig.
    Ju lägre utbildning, desto mer populistiska åsikter."

Jasså är du en minoritet som akademiker här(du brukar ju påpeka det).
    Vad gör du då här bland alla underklassmänniskor? Låter ju som något från tredje riket dina åsikter, untermenschen.

Vad är det för akademisk utbildning du har om jag får fråga?
    Vad baserar du dina uttalanden om vilka som som hänger på fl är och deras utbildning?

Ariane - "Jag håller faktiskt med Pellinell, även om jag inte har någon statistik som bevisar det, så får jag ofta en känsla av att det finns många som saknar akamdemisk utbildning och på FL."

Jäklar vad akademikerkåta männsikor det finns på fl!

Nä jag tycker det verkar komma en jäkla massa fördomar från vissa akademiker här i forumet.
    Kliv ned från de höga hästarna, ett tips bara...

Och efter ett inlägg av Ariane skrev jag detta:

Mycket akademiskt att "få en känsla av" hur det ligger till.
    Forskning och fakta, var tog det vägen?

Usch, jag har aldrig tänkt så innan jag började hänga på Familjelivs forum men nu har jag faktiskt byggt upp lite fördomar mot akademiker.
    Trångsynta och otrevliga som anser sig stå högre än "untermenschen" utan högskole/universitetsutbildning...
    Är detta beteende bättre än rasism??

Usch igen men jag tänker en sekund och förstår att det är något som inte står rätt till. I ett forum kan vem som helst hitta på sin utbildning och yrkestitel och sedan sitta och dryga sig.
    Brist på respekt i verkliga livet, lever ut sin önskan om att vara något mer?

• IlsaBlackWidow

Pellinell - Min karlstackare har inget hår att spara ut så jag är dömd att vara attraherad av en man med en liten pojkes utseende.
    Tur att han är utrustad med enorm finsk pinne för annars skulle jag ju kanske tro att han var 10 år gammal.

• Pellinell

Ilsa: jag skrev att jag TROR att outbildade tonårsmorsor är överrepresenterade på FL. Jag vet inte, men jag tror, grundat på diskussioner i oändliga trådar i över 2 år, på omröstningar som visar att typ 22 procent fick barn före 20 osv, på all forskning och erfarenhet som visar att lägre socioekonomiska grupper uttrycker sig på ett visst sätt, stavar på ett visst sätt, har en viss sorts åsikter.
    Det är inget jag har hittat på, så är det. Du ser på skriftspråket och argumentationsförmågan om folk har utbildning eller ej, det kan väl du också erkänna? Sverigedemokraternas kärnväljare består av outbildade män i socialgrupp 3, och så vidare. Det kan jag länka till om du är intresserad.

• n e l l

Pellinelli

Så mitt språk är dåligt? Och min förmåga att bära upp och möta argument?

*går och drar en påse över skallen*

• n e l l

Pellinelli

" Du ser på skriftspråket och argumentationsförmågan om folk har utbildning eller ej, det kan väl du också erkänna?"
    Vilket skitsnack.

Jag orkar inte hyckla ch verka intellektuell, imponera med min språkliga förmåga och dansa hula hula för att fjäska fram mitt intellekt.

Jag säger istället.
    Vilket skitsnack, som grundar sig i okunskap, antaganden och arrogans!

Puss! *dansar lit hula hula ändå - det verkade fräsigt*

• Pellinell

Nell?? Va, har du dubbla nick? Det var personen med en svensk flagga jag pratade med... JKN eller vad den hette. Har inte sagt ett ord till dig.

• hillson

Hmm..Jag har problem med att skriva och formulera mig.Har skrivsvårigheter,så det kanske inte låter så bra det jag skriver alla gånger men jag har inte sämre utbildning för det,har bara tagit lite längre tid för mig :)

• IlsaBlackWidow

Pellinell - Du skrev att klientelet inte är så representativt men efter det skrev du: "Här finns fler lågutbildade. outbildade, tonårsmammor, kort sagt "underklass" än i resten av landet. Därav de ofta så rasistiska åsikterna, därav den ofta låga nivån på debatterna. Nu har jag inte sagt att all "underklass" är rasistisk, eller att alla tonårsmammor är underklass, men trenden är tydlig.
    Ju lägre utbildning, desto mer populistiska åsikter.""

Men jag undrar fortfarande vad du har för gedigen akademikerutbildning eller är du en i mängden av de du säger är majoritet på fl(de kanske är, det har vi inga siffror på dock)?
    Ja jag ser ofta både bra och dåligt skriftspråk men du måste nog tänka efter lite hur du själv bemöter folk i diskussion.
    Det ser inte vidare högutbildat ut med mycket av det du slänger ur dig till andra(tänker på flera olika inlägg i olika trådar).

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?