• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • Pellinell

Berra Bus:
    "KJN: Där jag jobbar skulle rekryterarna sålla bort ansökningar med stavfel och dylikt, exempelvis ansökningar där den sökande har skrivit "svenskt" med stort 's' (förutsatt att ordet inte står i början av en mening, så klart).

Vilken tur att det finns arbetsgivare med olika preferenser!"

Du regerar

• IlsaBlackWidow

Akademikerkåtrier igen?

• IlsaBlackWidow

Kåterier, sorry professårn.

• Nallie D

Är ny här så har inte märkt nån rasism men det är nog det värsta jag vet.

• åskmamma

K J N: har du själv någonsin varit i närmare kontakt med en person som ursprungligen kommer från ett annat land än Sverige?

Jag bara undrar med tanke på ett tidigare inlägg om att det är viktigt att kunna det svenska språket perfekt för att klara anpassningen till det svenska samhället. Menar du dem som också talar med exempelvis engelsk eller tysk brytning med?

• IlsaBlackWidow

Pellinell du svarade aldrig på mina frågor tidigare i tråden...

• IlsaBlackWidow

Var de för avancerade eller träffade de en öm punkt?

• Aaliyah

Pellinell; jag tycker att det är konstigt att de som är supernationalister ofta inte har så stor koll på det svenska språket.

• åskmamma

Ilsa: jaså, du reagerade också över detta plötsliga förvinnande från tråden?

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?