Inlägg från: Pellinell |Visa alla inlägg
  • Pellinell

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tror, med risk för att bli angripen, att klientelet på FL inte är särskilt representativt för landets invånare i stort. Här finns fler lågutbildade. outbildade, tonårsmammor, kort sagt "underklass" än i resten av landet. Därav de ofta så rasistiska åsikterna, därav den ofta låga nivån på debatterna. Nu har jag inte sagt att all "underklass" är rasistisk, eller att alla tonårsmammor är underklass, men trenden är tydlig.
    Ju lägre utbildning, desto mer populistiska åsikter.

• Pellinell

Tjofsen: det är ingen fördom. Det är fakta att lågutbildade röstar mer rasistiskt, att tonårsmammor oftast kommer från lägre socialgrupper och att Fl jar en ovanligt stor andel tonårsmammor bland sina besökare.

• Pellinell

Berra Bus:
    "KJN: Där jag jobbar skulle rekryterarna sålla bort ansökningar med stavfel och dylikt, exempelvis ansökningar där den sökande har skrivit "svenskt" med stort 's' (förutsatt att ordet inte står i början av en mening, så klart).

Vilken tur att det finns arbetsgivare med olika preferenser!"

Du regerar

• Pellinell

Ilsa: Jag har inte sett dem, så enkelt är det. Har varit ute och levt livet, träffat en härlig lurvig man och druckit massor av vin så jag har helt missat dina undringar.
    På vilken sida? Kan du skriva dem igen?

• Pellinell

Oj, oj, har jag svikit FL? Jag var inte här i går, jag var som sagt hemma hos den härlige karlen . Och nu blir jag ifrågasatt och misstrodd som vore jag ett forumtroll. *skakar bedrövat på huvudet*

• Pellinell

Inlägg 475 var till åskmamma.

• Pellinell

Ja, den lurvige tog väl av sig skjortan just då...

• Pellinell

Du ser, Ilsa: Trots att han ligger där och väntar hänger du här på FL och tuggar med mig(!), medan jag försvann från FL så fort min lurvige tog av sig skjortan. Slutsats: lurv är sexigare än kalt.

• Pellinell

Jag lovar dig Ilsa, se till att han sparar bringhåret så kommer du inte att hänga här mer.

• Pellinell

Ilsa: jag skrev att jag TROR att outbildade tonårsmorsor är överrepresenterade på FL. Jag vet inte, men jag tror, grundat på diskussioner i oändliga trådar i över 2 år, på omröstningar som visar att typ 22 procent fick barn före 20 osv, på all forskning och erfarenhet som visar att lägre socioekonomiska grupper uttrycker sig på ett visst sätt, stavar på ett visst sätt, har en viss sorts åsikter.
    Det är inget jag har hittat på, så är det. Du ser på skriftspråket och argumentationsförmågan om folk har utbildning eller ej, det kan väl du också erkänna? Sverigedemokraternas kärnväljare består av outbildade män i socialgrupp 3, och så vidare. Det kan jag länka till om du är intresserad.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?