• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • K J N

"Så gort och gott....Invandrare är skit eller?"

Inte nödvändigtvis, vi har ju många legitima invandrare ifrån andra västerländska kulturer som klarar anpassningen till Sverige utan problem.

"Det är inte jag som undviker allt som inte är svenskt. "

Jag undviker inte allt som inte är Svenskt, det mesta jag äger är inte tillverkat i Sverige utan kommer ifrån USA och Europa.

Föremål tillverkade i Kina undviker jag dock i möjligaste mån.

• marina81
    Aaliyah skrev 2006-09-30 23:59:38 följande:
    KJN; din beskrivning av din hembygd skulle kunna vara min bild av helvetet, ungefär.
    samma här. Men det är tur alla är olika, för vi behöver ju en levande landsbygd också
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Gissella Star

K J N

Du måste vara komiker

Är alla i landsbygden lika roliga som du?

Hur gamla är dina barn? Tycker dem som du?

• K J N

Här ser vi fördelen med polariseringen, vi har de som vill vara i cementgetton och som faktiskt också är där och vi har folk på landsbygden som också trivs där.

Åtskillnad (Apartheid) när den är som bäst..

• marina81
    K J N skrev 2006-10-01 00:03:20 följande:
    Här ser vi fördelen med polariseringen, vi har de som vill vara i cementgetton och som faktiskt också är där och vi har folk på landsbygden som också trivs där.Åtskillnad (Apartheid) när den är som bäst..
    ja, man ska väl låta folk bo där de trivs..själv får jag lite panik av granar o mygg..
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • snillis

"Här ser vi fördelen med polariseringen, vi har de som vill vara i cementgetton och som faktiskt också är där och vi har folk på landsbygden som också trivs där.
    Åtskillnad (Apartheid) när den är som bäst.. "

Men tack och lov är inte alla boendes på landsbygden av samma åsikt som du.

• Cabaret Voltaire

Aaliyah [Inl.310}: Landsbygden låter dock som min bild av idealbygd. Fast grannskapet skulle gärna bestå av familjen Jawad, familjen Banton och familjen Yen - Massor med barn som leker i tidernas snölandskap i 10 plusgrader! Norrlandsvinter i obygden är kärlek.

• K J N

"Är alla i landsbygden lika roliga som du?"

Roliga o roliga vet jag inte men befolkningen här är ganska homogen, vi delar samma värderingar och har samma syn på livet.

Jag tror det är närheten till öarna (på Öckerö hade KD 22% av väljarna, M hade 28%) som gör att man får en isolerad enighet.

Mina barn är för små för att ha någon åsikt ännu, bortsett ifrån att det är kul o vara på kyrkans barntimmar.

• Gissella Star

K J N

"kriminalitet, kryddor ,luktar som hundmat blablabla"

En person som du måste leva en ganska trist liv. Ok att du aldrig varit utomland(inns många) men att ha en sådan inställning på människor med en annan ursprung en din egen är ju fruktasvärt. Vad har hänt i ditt liv för att du ska känna så? Du verkar bära mycket hat inom dig, hoppas du inte överför det till dina barn...

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?