Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
fia. docka kanske, Sofia fick en dragväska i present bla, böcker, bilar om hon gillar det, docksulky.
fia. docka kanske, Sofia fick en dragväska i present bla, böcker, bilar om hon gillar det, docksulky.
Grattis Robin på 2årsdagen!
iso. Om jag inte hade fyllt år i Nov hade jag nog tyckt samma sak.
Hilti. Jaså, du känner ändå så? Vilket datum?
God morgon.
Hilti. du är väl 73:a? Ok, då fyller vi båda på kungars dödsdag då.
Ja, Sofia var glad idag igen. Idag ska jag kompa en halvtimme och sluta 14 istället, skönt. Ska på drop in fika på dagis nämligen.
vanna. Pasta kan du i alla fall koka va? Finns ju färdiga pastasåser man kan ha lite korv el dylikt till. kolla även här www.tasteline.se så kanske du kan hitta något matnyttingt.
tant. kramar kass sköterska.
Aros. När vi fyllde 30 firade vi inte stort just då, hade det senare i alla fall. men blä jag har inge tips just nu.
ha det så kul eller något på ikea mama.
Mycket på jobbet. Mina ögon blir klotrunda. Sitter och gör mail.
Sofia dissar också gröt i alla fall hemma. Får yogurth, ägg och lite macka och pålägg.
Vii brukar oftast äta tillsammans runt 17.30 ungefär.
men när vi ska käka kinamt brukar vi äta det senare. Sofia gillar inte det och äter dåligt om vi äter annat.
Sofia säger Sia ledsen, mamma ledsen osv sedan. Så ja det blir väl i tredje person. Men hon kan bara säga Sia som sagt. En gång sade hon dock Sofia. Men pappas namn går bra. och typ alla barnen på dagis, bara fröken Yvonne som bli MOn och Så Elisabeth blir oftats Lisa som den tredje heter.
Jo, min min säger hon ofta.
Ja, nej är ett ord här också. Och så sött hon har lärt sig nicka ja. Ibland säger hon något och så nickar hon. Ikväll så frågade vi henne om hon ville ha vatten, hon nockade. men när pappa kom med flaskan så sköt hon bort den.
Språket har släppt jättemycket sedan hon började dagis. Hon har sagt hästen galopp och så klickljude ett tag. Kikade i dagispapprena och där fanns en hästång såklart. Dock okänd för mig. Blir lost här om en stund. Men jag är astrött.