• hoffa

Hemglass!!!

Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

• Svar på tråden Hemglass!!!
  • MrsNelson

men om dom kommer på en lördagskväll kan det väl inte vara så farligt?

• kaksmulan

Det borde vara förbjudet för glassbilen att köra runt och spela melodin efter kl 18 OAVSETT ÅRSTID ELLER VECKODAG! Det är få saker som jag blir så grymt irriterad på som denna bil från helvetet (ursäkta det starka språket...)!

Men i alla fall har jag komponerat en text till denna hemska melodi som fått sonens glassbilsförväntningar att bli nedtaggade:

"nu är den slut
    nu är den slut
    Nu är glassen slut"

Ha ha ha! Jag säger till sonen att bilen spelar melodin för att tala om för alla att glassen ÄR slut och det inte går att handla mer! *elakt flin*

Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • LaFontaine

Kaksmulan: Problemet är ju bara att det inte är så många hemma innan 18 på kvällarna så de skulle inte få mycket sålt.

Förövrigt diggar jag din elaka sång stenhårt

• Grenadjären

Nej varför ska det finnas en glassbil.. vill man vräka i sig socker-kemikaliesörjan så får man väl bemöda sig med en promenad till affären och köpa sig sin glass.

• piixelslyna

"Jag lurar små barn,
    jag lurar små barn,
    på deras veckopeng."

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • dannii

Detta är TYPISKT TRÅKIGA SVENSKAR....hehe

Jag fattar inte hur man kan irritera sig på Glassbilen, alla ungar blir ju överlyckliga när den kommer..
    Har man små barn som vaknar bara för glassbilen kommer så lär dom ju vakna för något annat om nu inte det är glassbilen, det är ju bara till att vänja dom vid att det faktiskt finns ljud bara för att dom ska sova..

Utomlands är det fullt liv på kvällen, glassbilar, polisbilar, ambulanser o.s.v.och barnen sover lika bra för det, tur ni inte bor där för då hade ni väl fått hjärtinfarkt.

• pippo75

Mina föräldrar lurade min bror.....att när glassbilen tutade betydde det att glassen var SLUT
    Vi har ganska roligt åt detta idag

• hoffa

dannii

Vårt barn är van vid ljud, men inte denna helvetesmelodi (med hög volym) som Hemglass håller sig med. Alltså, bilen parkerar utanför vårt hus och tutar för fulla muggar vilket väckte vårt barn en gång. Efter det räcker det med att hon hör melodin några kvarter bort för att hon ska bli ledsen.

Hade det varit något utryckningsfordon som tutat så skulle dom ha stängt av sirenen när dom kommit fram. Men inte Hemglass som står stilla och tjuter på full volym.

Förstår du inte att det är irriterande?

• dannii

Nej det gör jag inte gumman o det ska du inte ta illa upp för..

Det jag har varit med om i livet gör att jag aldrig hade irriterat mig på en glassbil..

Du vet inte hur bra du har det o har nog aldrig haft ett RIKTIGT problem är jag 100% säker på därför har du inget annat att irritera dig på..

Svar på tråden Hemglass!!!