• hoffa

Hemglass!!!

Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

• Svar på tråden Hemglass!!!
  • Rokka Jill

i vår familj körde de faktiskt ut frukt o grönt.. o det var populärt.. men numera e det rätt hårda regler för sånt.. =)

• Scrapmom

Ååååh, vad skönt det är att bo på landet :D
    Glassbilen kommer, men man måste ha väldigt bra hörsel för att höra den härifrån. Tur, för den kommer vid halv åtta, mitt i nattningen.

• Grenadjären

ALLTSÅ... FY F-N vad jag håller med trådstartaren! Hemglass AB borde klassas som terroristorganistation!!!!!
    Varenda fredag när jag kommer hem från jobbet, när jag lekt med lilla dottern och slutligen matat och nattat henne för att sedan avnjuta en vällagad middag med ett glas vin med min fruga så sätter dårbilen igång...
    Jag önskar mig ett pansarskott i födelsedagspresent!

• Rokka Jill

med tanken på fetman idag borde de sälja glassbilens glass (för den e speciell)
    på ica som alla andra glassarna..  o faktiskt köra runt med fruktbil istället..
    eller skippa bilen helt under vinterahlvåret. jag gillar hg. men den glassen vi e ute efter e alltid slutsåld =(

• hoffa

Grenadjären

Där har vi det, vi bildar en gerillarörelse och bombar alla glassbilar.

Jag funderade iofs att kasta några ägg på den, men det här är ju bättre!

• cinderella26

kan ni glassbilssången

den lurar som barn
    den lurar som barn
    på deras veckopeng

• Grenadjären

Hoffa..
    Precis. Och samtidigt slå ett slag för folkhälsan!

Svar på tråden Hemglass!!!