Polarn pyret

Det svenska varumärket har sedan starten för 40 år sedan valt att göra kläder av hög kvalité som både håller länge och är hållbara. Ambitionen är att plaggen ska ärvas och användas av minst tre barn för att hjälpa till att minska konsumtionen av nya kläder.  

– Även om vår ambition är tre barn i varje plagg, kan naturligtvis ett plagg gå sönder ändå. En vass trädgren kanske river upp skaljackan eller så ger dragkedjan till slut upp efter att ha slitits isär av ivriga barnhänder allt för många gånger. Då vill vi fortsätta att ge plagget ett långt liv, säger vd Nanna Hedlund i ett pressmeddelande. 

Tjänsten, PO.P Repairs, går ut på att kunderna kan lämna in trasiga ytterkläder i valfri Polarn O. Pyret-butik, och få hjälp med att laga dem. Lagningen sker direkt i butik och är helt gratis för de mest lojala kunderna, de övriga får servicen till självkostnadspris. Butikerna kommer även erbjuda olika lagningskit till försäljning för hemmabruk. 

– Vi tror att många kunder kommer att uppskatta tjänsten och att vi därmed kan göra en gemensam insats för miljön, fortsätter hon. 

/
stats