• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:06:55 följande:
    Han som sade att det bara var hans eget fel att han inte har sex tillhör också den gruppen, vare sig han vill det eller inte.
    Nej, det gör han inte. I definitionen av indcel ligger just att skylla på andra.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:47:02 följande:
    Jag kallar mig inte för incel, men jag pratar om incels. Vad är den faktiska betydelsen av vilka ord man använder? Man får använda vilka begrepp man vill.
    Man får naturligtvis använda vilka begrepp man vill, men går ens hemmasnickrade definitipn mot den vedertagna bör man inte bli förvånad när man inte gör de poänger man tror man gör.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 19:27:22 följande:
    Just därför man ska fokusera på vad man gör själv.
    Men det är det ingen som gör, ni ylar bara om att samhället borde göra NÅGOT så allt blir bra, utan att ens försöka förklara hur.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:26:59 följande:
    De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?

Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)

men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande. 

Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.

• Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:47:44 följande:

Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)

men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande. 

Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.

"men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."

Man blir påverkad av sin situationen 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 19:51:19 följande:
    "men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."

Man blir påverkad av sin situationen 

Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.

Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla. 

Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.

• Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-12 19:28:21 följande:

Är sakfrågan SD?
    Tror du att det inte finns rasister, bara missförstådda ?rasister??

Om du inte tror det duckar du sakfrågan.

Det hör inte till ämnet, men att stämpla folk som dåliga för att de har en viss typ åsikter är inte en framgångsrik strategi om man ser till hur det gick i det senaste valet. Det är samma taktik som ni använder.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:23:01 följande:

Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.

Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.

Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?

En man måste fortfarande ha något att bidra med. Att umgås med kvinnor må hjälpa incels att släppa fördomar men så länge de inte är bra män kommer inte de bra kvinnorna att vilja ha dem i alla fall.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande:

Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.

Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla. 

Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.

Du har inte riktigt koll på vad det handlar om. 
    Enligt vilken statistisk så ligger misogyniteten bakom sexlösa tillståndet och det inte istället handlar om man utvecklat det efter hur ens situation ser ut bland annat? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:01:18 följande:
    Det hör inte till ämnet, men att stämpla folk som dåliga för att de har en viss typ åsikter är inte en framgångsrik strategi om man ser till hur det gick i det senaste valet. Det är samma taktik som ni använder.
    Vad är det du menar med att "svenska män har röstat för en förändring"? vad är det du fått för dig att sd ska göra för svenska män?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?