• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande:

Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.

Ett flertal av de som skriver i tråden lever tillsammans med män som tidigare var sexlösa. Ingen har hävdat att de är misogyna, så hur är det möjligt att de var incels om alla som är det är misogyna?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:06:56 följande:
    Jasså du anser det? och din åsikt är den enda som gäller? trots att majoriteten i tråden vill särskilja mellan ofrivillig singel och incel.

det är du som vill smutsa ner ryktet för andra män. Andra män är inte kvinnofientliga. du är. det är där ni skiljer er åt.

så förklara för mig hur ditt argument är vettigare än mitt? i princip alla som våldtar är män, alltså våldtäktsmän.
    Folk får tycka vad de vill. Det här är vad jag tycker.

Vad är det jag har diskuterat idag som är kvinnofientligt? Jag har genomgående varit extremt tydlig med att det inte är kvinnors fel att det finns incels.

En incel är någon som lever i ofrivillig celibat och det är inte en brottslig handling jämförbart med våldtäktsmän.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:08:32 följande:
    Men nu finns appar. Acceptera läget. Du blir inte mer attraktiv oavsett hur du ändrar eller förbjuder appar. En gång kvinnoförakt, alltid kvinnoförakt. Om du inte börjar jobba med dig själv och utvecklas till det bättre
    Vadå "en gång kvinnoförakt, alltid kvinnoförakt"? Vad betyder det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:03:55 följande:
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
    Det är som sagt skillnad på Incels och långvariga singlar. Det är attityderna/ värderingar som skiljer er åt.

och nej, föregående talare buntar inte ihop incels med våldtäktsmän, men det vet du och väljer att fultolka.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:08:32 följande:
    Men nu finns appar. Acceptera läget. Du blir inte mer attraktiv oavsett hur du ändrar eller förbjuder appar. En gång kvinnoförakt, alltid kvinnoförakt. Om du inte börjar jobba med dig själv och utvecklas till det bättre
    Och alltid, kan du inte påstå om du samtidigt säger att det går ändra på sig själv. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:15:52 följande:
    Det är som sagt skillnad på Incels och långvariga singlar. Det är attityderna/ värderingar som skiljer er åt.
    Skriv då långvariga ofrivlligt sexlösa singlar för att vara tydlig med vad du menar. Om vi pratar om dem (som jag väljer att kalla för incels), vad är orsaken till att de är sexlösa? Är det för att de är misogyna?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:09:10 följande:
    Ett flertal av de som skriver i tråden lever tillsammans med män som tidigare var sexlösa. Ingen har hävdat att de är misogyna, så hur är det möjligt att de var incels om alla som är det är misogyna?

Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.

Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.

Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:23:01 följande:

Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.

Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.

Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?

De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 15:03:02 följande:
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
    Just därför man ska fokusera på vad man gör själv.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:00:28 följande:
    Jag skrev inget om SD, bara att de som förlorade valet använde samma retorik om "rasister" och "fascistiska åsikter" när de argumenterade. En retorik som misslyckades.

Är sakfrågan SD?
    Tror du att det inte finns rasister, bara missförstådda ?rasister??

Om du inte tror det duckar du sakfrågan.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?